مقایسه محصول

مودم , اولین ضرورت برای اتصال به شبکه ی جهانی

فهرست مطالب

مودم , اولین ضرورت برای اتصال به شبکه ی جهانی

برای اینکه به شبکه جهانی اینترنت متصل شوید نخستین وسیله ای که به آن نیاز دارید دستگاه مو دم است . در گذشته برای اتصال به اینترنت از کابل تلفن و گیرنده های حجیم و ابتدایی استفاده می شد این تجهیزات کاربران را با سرعت بسیار پاییی به اینترنت وصل می کردند ، سرعت اینترنت به گونه ای بود که انجام کارهای اینترنتی کاملا کسل کننده بود و کاربر از انجام کار پشیمان می شد . هنگامی که در ابتدای دهه 90 میلادی اینترنت به یک محصول در دسترس برای اکثر خانه ها  و شرکت ها تبدیل شد ، مودمها به عنوان یک کارت بر روی کامپیوتر ها و از طریق USB بر روی لپ تاپ ها اضافه شدند. سرعت اینترنت تجهیزات اولیه کابلی در ابتدای قرن اخیر حدود 56 کیلو بایت در ثانیه بود اما به تدریج با رشد و پیشرفت تکنولوژی امروزه سرعت های بسیار بالاتری برای اتصال به اینترنت وجود دارد . شرکت Charter Spectrum در سال 2016 به عنوان بزرگترین تامین کننده اینترنت کابلی در آمریکای شمالی شناخته شد ، این شرکت اینترنت را برای مشترکان 43 ایالت آمریکا فراهم کرد ، در جایگاه بعدی شرکت Comcast’s Xfinity قرار گرفت که بیش از 40 ایالت را مورد پوشش اینترنت قرار داد .

 

photo 2017 08 12 14 47 34 300x296 1 - مودم , اولین ضرورت برای اتصال به شبکه ی جهانی

مودم , اولین ضرورت برای اتصال به شبکه ی جهانی

این شرکت ها به عنوان بخشی از خدمت خود ، به مشتریان مودم اجاره می دادند تا آنها بتوانند با استفاده از مودمهای اجاره شده به اینترنت متصل شده و از خدمات این شرکت ها استفاده کنند . برخی دیگر از مشتریان هم یا مودم داشتند یا به صورت جداگانه اقدام به خرید مودم از شرکت های دیگر کرده و تنها از خدمات اینترنت این تامین کنندگان استفاده کردند .

مودم چگونه کار می کند ؟

مودم دارای یک فیش برای اتصال کابل کواکسیال است . این کابل از محلی که تامین کننده ، نود اینترنت را در اختیار مشترک قرار داده تا محل نصب مودم کشیده می شود . به علاوه یک کابل اضافه هم به عنوان رزرو در نظر گرفته شده تا در صورت قطع نود اینترنت به هر دلیلی ، مشترک بتواند از کابل رزرو برای برقرار شدن مجدد ارتباط مودم استفاده کند .

 

پس از اتصال کابل اینترنت به مو دم ، شما می توانید با توجه به نوع اینترنتی که انتخاب می کنید از سرعت و پهنای باند های مختلفی برای اتصال به اینترنت استفاده کنید. به علاوه برخی از مودم ها تنها یک پورت شبکه ( اترنت ) و برخی دیگر چند ( به عنوان مثال 4 پورت اترنت ) دارند که هر کدام از این پورت ها با توجه به نیاز کاربران می تواند مورد استفاده قرار بگیرد .

مودمها برای نمایش وضعیت های مختلف از LED های مختلفی استفاده می کنند . این ال ای دی ها را می توانیم در پنل جلویی مو دم مشاهده کنیم ، روشن بودن مودم ، صحت نحوه دریافت داده ها از اینترنت ، صحت عملکرد ارسال داده ها بر روی اینترنت و بسیاری از موارد دیگر توسط LED های مجزا نمایش داده می شود . در قسمتی دیگر کاربر می تواند از طریق LED مخصوص ، عملکرد مطلوب مو دم را ببیند و در صورت بروز مشکل برای مودم از طریق خاموش و روشن شدن این LED به نوع مشکل پی ببرد .

تنها راه اتصال مودم به اینترنت ، کابل کواکسیال نمی باشد . بلکه می توان از یک خط دیجیتال تلفن یا DSL برای وصل شدن به اینترنت استفاده کرد . پهنای باند اینترنت DSL نسبت به اینترنت کابلی کمتر است و از این رو در مناطق روستایی و دور افتاده معمولا از اینترنت DSL استفاده می کنند . پس از اتصال به اینترنت می توانید پهنای باند موجود را در بین تجهیزات تحت شبکه خانگی که امکان اتصال مستقیم به اینترنت دارند تقسیم کنید . برای اینکار باید از مودم روتر های چند پورت استفاده کنید . به عنوان مثال در صورتی که از مو دم 4 پورت استفاده می کنید می توانید تجهیزاتی مانند لپ تاپ ، تلویزیون HD ، کنسول بازی ، پرینتر و مواردی شبیه آن را به اینترنت وصل نمایید . توجه داشته باشید که برای استفاده مطلوب از این پورتها و تجهیزات بهتر است که از مودم روتر هایی با سرعت پورت گیگا بیت یا 1000 مگا بیت در ثانیه استفاده نمایید .

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.