مقایسه محصول

دستگاه تصفیه استاندارد هوا برای اتاق سرور واجب است!

فهرست مطالب

دستگاه تصفیه استاندارد هوا برای اتاق سرور واجب است!

در شهرهای صنعتی و بزرگ شاهد افزایش خرابی تجهیزات الکترونیکی هستیم. طبق قوانین جدید زیست محیطی استفاده سرب در تولید بوردهای الکترونیکی کم و باعث کاهش استحکام این قطعات شده است و اکسید  گوگرد و اکسید نیتروژن در محیط های شهری باعث فرسایش بیشتر این قطعات شده است.

با اینکه اتاق سرورها محیط هایی کنترل شده هستند اما ذرات معلق و گازهای شیمیایی براحتی وارد فضای اتاق میشوند. دستگاه UPS هم گازی از باتری خود متصاد می کند. اتصالات کف کاذب هم ذرات اکسید روی را از خود متصاعد می کنند. اینها عوامل تشدید آلودگی هوایی اتاق سرور هستند. برای همین به منظور جلوگیری از آسیب سرورها و تجهیزات الکترونیکی از انواع روش های تصفیه هوا استفاده می شود.

طبق استاندارد TIA943 ساختار دیتاسنترها باید دارای شرایط مناسبی باشند و این موضوع معمولا درهمه جای جهان لحاظ می شود اما در ایران این بحث جدید است و دیتاسنترها نیاز بسیاری به بازبینی دارد. دستگاه های تصفیه هوای رایج در بازار از مکانیزم یونیزاسیون و پلاسما استفاده می کنند از استاندارد ISO 14644 تبعیت نمی کند.
در این استاندارد علاوه بر ذرات معلق به اهمیت آلاینده های شیمیایی بخصوص ترکیبات گوگرد و لزوم کنترل این گازها تاکید شده است. ذرات و گرد غبار معلق در هوا در محفظه های باز و قابل نفوذ به اتاق وارد می شوند.

مجموع ذرات معلق و آلاینده های شیمیایی باعث اختلال در عملکرد تجهیزات الکتریکی می شوند. در زمان خرید دستگاه تصفیه استاندارد هوا برای اتاق سرور باید به این مهم توجه داشت که علاوه بر ایجاد الکتریسته ساکن، یون منفی و مثبت با باردار کردن ذرات معلق در هوا باعث چسبیدن آن ها به سطوح مدارها می شوند پس باید دستگاهی خرید که از مکانیزم یونیزاسیون و پلاسما بهره بگیرند و از قوانین گفته شده تبعیت کنند.
می خواهیم از استاندارهای دیتا سنتر یا اتاق سرور برایتان بگوییم: استانداردهای کلی دیتا دو نوع TIA942 و BICSI هستند.

استاندارد BiCS در سال 2010 منتشر شد، این استاندارد گستره وسیعی در حوزه دیتاسنتر پوشش می دهد در آن به جزئیات زیادی توجه شده. استاندارد TIA942 زمانی که خود تنها بخش های مرکز داده را پوشش می داد. مشکل بزرگ این استاندارد اشاره مختصری است که به همه چیز زده و توضیح کامل نداده است. قبل ایجاد اتاق سرور باید به نقشه مهندسی ساختمان و مسیر کف و سقف جهت کابل و فاصله رک ها توجه زیادی داشت.

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
02154871200