مقالات مربوط به تعمیر دی وی آر (DVR)

نرم افزار بازیابی رمز دی وی ار و معرفی بهترین نوع آن

نرم افزار بازیابی رمز دی وی ار و معرفی بهترین نوع آن

دی وی آر (DVR) یا دستگاه ضبط دیجیتال ویدئو ابزاری است که از آن برای ضبط، ذخیره و مدیریت تصاویر در دوربین مداربسته استفاده می‌شود. این دستگاه داده‌ها را دریافت کرده و سپس آن را به صورت دیجیتال ذخیره می‌کند. در نتیجه با گذشت زمان به راحتی می‌توان اطلاعات را بازبینی کرد. از دی وی آر بیشتر در سیستم‌های امنیتی و نظارتی استفاده می‌شود. مانند مراکز خرید، بانک‌ها، منازل و ادارات، تا بتوان فعالیت‌ها را به‌ صورت پیوسته یا زمان‌ بندی‌ شده ضبط و نظارت کرد.

برخی مدل‌ها امکانات پیشرفته‌تری مانند دسترسی از راه دور و تشخیص حرکت دارند که برای استفاده از آن باید نرم افزار مخصوص برند بر روی گوشی یا کامپیوتر نصب شود. با گذشت زمان ممکن است این رمز عبور نرم افزارها فراموش شده و نیاز به بازیابی و ریست آن باشند که در ادامه این مقاله قصد داریم به بررسی نرم افزار بازیابی رمز دی وی ار و نحوه استفاده از آن بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

نرم افزار ریست پسورد دستگاه dvr

در بیشتر برندهای دوربین مداربسته، هنگام ورود (Login)، لازم است یک سری تنظیمات اولیه انجام شود که بعدها در صورت نیاز به ریست پسورد از آن‌ها استفاده کنید. در برندهای داهوا و هایک ویژن این تنظیمات مشابه هستند. برای مثال، تنظیم ایمیل و ایجاد سوالات امنیتی بخشی از این فرآیند است. برخی تصور می‌کنند که ریست پسورد از طریق سخت‌ افزار باید انجام شود. این روش تنها در صورتی امکان‌ پذیر است که دستگاه دارای دکمه ریست باشد، در حالی که برند هایک ویژن چنین دکمه‌ای ندارد.

بسیاری از کاربران این سوال را دارند که آیا با خارج کردن باتری CMOS می‌توان رمز عبور را ریست کرد؟ پاسخ خیر است زیرا خارج کردن این باتری فقط تاریخ و ساعت دستگاه را بازنشانی می‌کند و تاثیری بر روی رمز عبور ندارد. تنظیمات دستگاه DVR را بر روی حالت اصلی یا کارخانه قرار دهید و برای استفاده از نرم افزار ریست پسورد دی وی آر دستگاه‌های خود مراحل زیر را با دقت طی کنید.

انواع نرم افزار بازیابی رمز دی وی آر

 

انواع نرم افزار بازیابی رمز دی وی آر

استفاده از نرم افزار بازیابی رمز دستگاه دی وی ار به شما کمک می‌کند تا در صورت بروز مشکل یا فراموشی رمز به راحتی بتوانید آن را بازیابی کنید که در ادامه به بررسی چند مورد آن می‌پردازیم.

۱. CCTV Super Password Tool

این نرم افزار بیشتر برای استفاده از کسانی است که با دستگاه‌های امنیتی و نظارتی و دوربین‌های مداربسته کار می‌کنند. معمولا از این نرم افزار برای بازیابی رمز دی وی آر استفاده می‌شود و همچنین بازنشانی آسان رمز را تنها با چند کلیک را فراهم می‌کند. این نرم افزار به راحتی بر روی گوشی و لپ تاپ نصب می‌شود. برای نصب این نرم افزار بر روی گوشی بهتر است از گوگل پلی برای برای گوشی با سیستم عامل IOS و یا پلی استور برای گوشی های اندروید استفاده کنید.

۲. Hikvision Password Reset Tool

این ابزار به طور اختصاصی برای دوربین‌های مداربسته برند Hikvision طراحی شده است. با این ابزار می‌توان بازیابی رمز عبور به‌ وسیله فایل امنیتی یا استفاده از سریال نامبر دستگاه را انجام داد. برای ریست کردن پسورد DVR هایک ویژن از طریق نرم‌ افزار SADP یا Hikvision Password Reset Tool، ابتدا باید این نرم‌ افزار را دانلود و نصب کنید.

پس از نصب، دستگاه DVR خود را به شبکه متصل کنید تا کامپیوتر و DVR در یک شبکه محلی قرار بگیرند. با اجرای نرم‌ افزار SADP، تمام دستگاه‌های متصل به شبکه شناسایی می‌شوند. دستگاه DVR مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی گزینه “Forgot Password” کلیک کنید. اگر نرم افزار را ندارید کافی است با جست و جو در گوگل یا مراجعه به سایت هایک ویژن دانلود برنامه ریست پسورد دی وی آر متناسب با آن را انجام دهید.

سه روش ریست پسورد دی وی ار هایک ویژن

  1. روش اول استفاده از کد امنیتی و اطلاعات دستگاه است که برای این کار باید مشخصاتی مانند سریال و استارت تایم و… را برای پشتیبانی این برند ارسال کنید. سپس از کدی که برای شما ارسال می‌شود، برای بازیابی رمز استفاده کنید.
  2. روش دوم استفاده از کد QR است. پس از ورود به سیستم باید بر روی فراموشی رمز بزنید که پس از آن برای شما کد QR نمایش داده می‌شود. آن را اسکن کرده و به ایمیل رسمی شرکت که در سایت وجود دارد ارسال کنید.
  3. در روش سوم کافی است رزرو ایمیل دستگاه فعال باشد. برای این کار در تیک مربوط به Activation چک باکس را بزنید و اگر قبلا ایمیلی وارد نکردید، آن را اضافه کرده و ذخیره کنید.

۳. Dahua Password Reset Tool

اگر دستگاه دی وی آر داهوا است، می‌توانید از نرم افزار مخصوص دی وی آر برند Dahua  استفاده کرده تا رمز عبور دستگاه خود را به‌ راحتی و بدون نیاز به تماس با پشتیبانی بازنشانی کنند. با توجه به نظرات مشتریان این ابزار کاربر پسند و بسیار پرطرفدار است. توجه داشته باشید زمانی که نرم افزار ریست پسورد رمز دی وی ار داهوا مورد استفاده قرار بگیرد، رمز قبلی پاک می‌شود و از آن به بعد فقط باید با رمز جدید به آن متصل شوید.

۴. نرم افزار ریست رمز دستگاه DVR برند Xmeye

مراحل نصب و استفاده از نرم‌ افزار بازیابی رمز عبور دی وی آر برند Xmeye بسیار ساده است. پس از دانلود نرم‌ افزار از منابع معتبر، آن را بر روی کامپیوتر خود نصب کرده و اجرا نمایید. با این نرم‌ افزار می‌توانید دی وی آر را به حالت کارخانه بازگردانید، رمز عبور را ریست کنید و رمز جدیدی برای دستگاه تعریف نمایید. این نرم‌ افزار با حجم کم و سرعت بالای خود، تجربه کاربری آسانی را فراهم می‌کند.

محیط کاربری ساده آن شامل گزینه‌هایی مانند Reset Config، Reset Account و ModifyPsw است که به راحتی قابل دسترسی هستند. در قسمت بالای نرم‌ افزار، دو گزینه با نام‌های Code و Password مشاهده می‌کنید. برای شروع، یکی از گزینه‌های IPC یا DVR را انتخاب کرده و سپس روی دکمه Search کلیک کنید تا دستگاه یا دوربین شما شناسایی و پیدا شود. با این مراحل می‌توانید به سرعت رمز عبور دی وی آر خود را بازیابی یا تغییر دهید.

علاوه بر موارد بالا در برخی برندها هم می‌توان از Password Generator استفاده کرد که این نرم افزار معمولا با همه نوع دستگاهی سازگار است. همچنین توجه داشته باشید که برای دانلود نرم افزار بازیابی رمز دی وی ار کافی است به سایت رسمی هر برند مراجعه کرده و آن را نصب کنید. نکته دیگر اینکه اگر نیاز به دانلود نرم افزار ریست پسورد دی وی ار برای موبایل خود را دارید کافی است آن را از پلی استور یا گوگل پلی دانلود کنید.

بهترین نرم افزار ریست پسورد دی وی آر کدام است؟

 

بهترین نرم افزار ریست پسورد دی وی آر کدام است؟

انتخاب بهترین نرم‌ افزار برای ریست پسورد دی وی آر بستگی به مدل و برند دستگاه دارد. اما به‌ طور کلی چند نرم‌ افزار محبوب و کارآمد در این زمینه وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  1. Hikvision SADP Tool: یکی از برندهای معتبر در زمینه دی وی آر و دوربین‌های مدار بسته هایک ویژن است. استفاده از نرم افزار Hikvision SADP Tool به شما کمک می‌کند تا با استفاده از رابطه کاربری عالی و پشتیبانی که دارد به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.
  2. Dahua Config Tool: اگر برند دستگاه شما داهوا باشد کافی است با چند کلیک ساده پسورد دستگاه خود را ریست کنید بدون اینکه نیاز به دانش فنی خاصی در این زمینه باشد.
  3. Universal DVR Password Remover: این نرم افزار چند منظوره است به این صورت که همه دستگاه‌های دی وی آر می‌توانند از آن برای بازیابی رمز عبور استفاده کنند و با همه نوع برندی سازگار است. برای کسانی که از برندهای مختلف استفاده می‌کنند این دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین نرم افزار بستگی به برند شما دارد. در نتیجه بهتر است قبل از خرید به برند دستگاه خود توجه کنید و متناسب با آن نرم افزار را نصب و راه اندازی کنید. البته نرم افزار بازیابی رمز دستگاه DVR به صورت چند منظوره هم وجود دارد که می‌توانید با نصب آن اگر چند برند مختلف دارید رمز را به راحتی بازیابی کنید در این قسمت به معرفی بهترین آن پرداختیم. اگر با انجام مراحل مطرح شده در قسمت‌های قبل و استفاده از نرم افزار مناسب بازیابی رمز انجام نشد، بهتر است تعمیر دستگاه دی وی آر را به متخصصین ماهر پرشیا سرویس بسپارید.

 

سخن آخر

نرم افزار بازیابی رمز دی وی ار به شما کمک می‌کند تا در صورتی که رمز DVR دستگاه خود را فراموش کردید، آن را به سرعت بازیابی کنید. با استفاده از نرم افزارهای مطرح شده در قسمت‌های قبل می‌توان از طریق روش‌هایی مانند استفاده از کد امنیتی یا فایل پشتیبان بدون نیاز به تنظیمات مجدد کارخانه، به دستگاه خود مجددا دسترسی پیدا کرده و رمز عبور را بازیابی کنند.

استفاده از این ابزار، فرایند ریست رمز را سریع‌تر و ساده‌تر می‌کند و دیگر نیازی به تماس با پشتیبانی نخواهد بود. در این مقاله به بررسی و معرفی نرم افزارهای مختلف و نحوه استفاده از آن پرداختیم. اما قبل از نصب این نرم افزارها بهتر است به برند DVR خود توجه کرده و نرم افزاری متناسب با آن دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *