مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته به چه صورت است؟

راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته

دوربین‌های مداربسته تجهیزاتی کاربردی هستند که از آنها برای نظارت، امنیت و موارد دیگر در منازل، کارخانه‌ها، سازمان‌ها، فروشگاه‌ها و… استفاده می‌شود. پس از مدتی استفاده از این دوربین‌ها ممکن است نیاز به راه اندازی مجدد آنها شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم به آموزش راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته از صفر تا صد بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

 

مراحل راه اندازی مجدد دوربین مداربسته

اگر دوربین شما به مشکل خورده و یا قصد راه اندازی مجدد دوربین مداربسته خود را دارید کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

بررسی وضعیت و آماده کردن دوربین

قبل از اینکه اقدام به انجام کاری کنید، بهتر است وضعیت دوربین را از نظر اتصال به منبع تغذیه، خاموش و روشن بودن و… بررسی کنید. اگر دوربین کار نمی‌کند ممکن است مشکل از تنظیمات و اتصالات شبکه باشد. یا اینکه کابل‌ها به درستی در جای خود قرار نگرفته باشند. اگر دوربین از این لحاظ مشکلی نداشت باید مراحل دیگر را طی کنید.

ریست سخت افزاری دوربین مداربسته

برای ریست کردن باید ابتدا دوربین را از منبع تغذیه جدا کنید. پس از این کار با استفاده از دکمه ریست روی دوربین آن را مجددا راه اندازی کنید. توجه داشته باشید که این قسمت به صورت حفره کوچکی است که برای فشردن آن باید از سوزن استفاده کنید. حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه طول می‌کشد تا دستگاه خاموش شود و به حالت کارخانه برگردد. پس از این کار آن را دوباره به منبع تغذیه وصل کنید و منتظر باشید تا دوربین روشن شود.

مراحل راه اندازی مجدد دوربین مداربسته

تنظیم مجدد دوربین مداربسته

پس از ریست دوربین، باید آن را دوباره به شبکه متصل کنید. برای این کار، از منوی تنظیمات دوربین استفاده کرده تا Wi-Fi برای پیکربندی مجدد آماده شود. از طریق نرم افزارهایی که دارید به دوربین متصل شوید و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر نام کاربری و رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید باید از فروشنده رمز جدید بگیرید یا تغییر رمز دهید. مراحل را ثبت کنید تا با گذشت زمان در آینده دچار مشکل نشوید.

ریست DVR دوربین مداربسته

تنظیمات دستگاه DVR و ریست آن از دیگر روش‌های راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته است. برای ریست کردن DVR کافی است نرم افزار مخصوص به آن را مجددا تنظیم کنید. هر برند دوربین مداربسته نرم افزار مخصوصی دارد که برای استفاده مجدد باید نصب و تنظیم شود. بهتر است اسم نرم افزار متناسب با دوربین خود را از فروشنده بپرسید.

  • نکته! یکی از نکاتی که باید حتما به آن توجه کنید این است که بعد از ریست با ریکاوری فیلم دوربین مداربسته فیلم‌های ذخیره شده را به کمک DVR بازگردانی کنید. زیرا ممکن است با ریست شدن برخی اطلاعات از بین برود.

 

راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته از طریق کامپیوتر

برای این کار در ابتدا باید نرم افزار یا مرورگر خود را که به دوربین متصل است باز کرده و آدرس IP را وارد کنید. نام کاربری و رمز را وارد کرده و پس از ورود، به بخش تنظیمات یا Configuration بروید و گزینه مربوط به ریست تنظیمات کارخانه (Factory Reset) را پیدا کنید. پس از ریست ممکن است نیاز به تنظیم مجدد اتصال شبکه باشد. در انتها تغییراتی که انجام دادید را حتما ذخیره کنید.

 

راه اندازی مجدد دوربین مداربسته از راه دور

حال که با راه اندازی دوربین از طریق کامپیوتر آشنا شدید در ادامه به آموزش راه اندازی مجدد دوربین مدار بسته با گوشی می‌پردازیم که مناسب برای فواصل دور است. برای این کار باید بر روی گوشی یا لپ تاپ خود نرم افزار یا اپلیکیشن مخصوص دوربین خود را نصب و راه اندازی کنید. سپس از طریق بخش تنظیمات نرم افزار موجود بر روی گوشی وارد بخش راه‌ اندازی مجدد (Reboot) شوید. با این کار دوربین خاموش می‌شود و روشن شدن آن حدود چند ثانیه زمان می‌برد.

راه اندازی مجدد دوربین IP

راه اندازی مجدد دوربین IP

راه‌ اندازی مجدد دوربین IP معمولاً با دسترسی به رابط کاربری وب دوربین انجام می‌شود. برای این کار ابتدا باید دوربین را به شبکه متصل کرده و IP آن را پیدا کنید. سپس IP را در مرورگر وب خود وارد کرده و با رمز و نام کاربری صحیح به آن متصل شوید. وارد قسمت تنظیمات شوید و ریست را بزنید تا دوربین راه اندازی مجدد شود. این کار ممکن است چند دقیقه‌ای طول بکشد. پس نگران نباشید و کمی منتظر بمانید.

سخن آخر

در این مقاله به این سوال که چگونه دوربین مداربسته را مجددا راه اندازی کنیم، پاسخ دادیم. شما عزیزان کافی است با انجام مراحل بالا دوربین مداربسته خود را ریست کنید. اما اگر این مراحل را طی کردید ولی باز هم به مشکل برخوردید ممکن است مشکل از دوربین مداربسته شما باشد. در نتیجه توصیه می‌شود برای بررسی و تعمیر دوربین مداربسته آن را به یک تعمیرکار حرفه‌ای بسپارید. متخصصین پرشیا سرویس شما را در انجام این کار کمک می‌کنند که می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *