مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

آشنایی با ۷ علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب به همراه راه حل‌ها

گاهی اوقات پیش می‌آید که دوربین‌های مداربسته در طول روز تصاویر را با کیفیت قابل قبولی ضبط کنند. اما به شب که می‌رسد ضبط دوربین با مشکل مواجه می‌شود. در این شرایط باید علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب شناسایی شود و سپس با راهکارهای لازم نسبت به رفع مشکل پیش آمده، اقدامات لازم انجام گیرد. حال با آگاهی از این مسائل در این نوشته از پرشیا سرویس قصد داریم به عواملی بپردازیم که باعث اختلال در دوربین مداربسته و در طول شب می‌شوند و سپس راه حل‌های قابل اجرا و عمومی توسط دارندگان دوربین‌های مداربسته را بازگو کنیم.

۷ علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

به نظر شما چه عواملی در علت قطع شدن دوربین مداربسته در شب اثر می‌گذارند؟ بی شک این عوامل هر چه که باشند در طول روز باعث قطعی دوربین نمی‌شوند. هرچند ممکن است گاهی اوقات با شرایطی روبه‌رو شویم که باید علت قطع و وصل ضبط دوربین مدار بسته در تمامی ساعات شبانه روز شناسایی شود.

در ذیل به بررسی ۷ علت قطعی دوربین مدار بسته می‌پردازیم که برخی از آن‌ها فقط در طول شب و برخی دیگر در کل شبانه روز منجر به قطع و وصل شدن ضبط تصویر می‌شوند.

آشنایی با ۷ علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت اول: منبع تغذیه و آداپتور

هر زمان و در هر شرایطی که بحث علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب پیش می‌آید، اولین چیزی که به ذهن ما خطور می‌کند خرابی و یا مشکل در منبع تغذیه و آداپتور دوربین مداربسته است. دوربین‌های مداربسته دید در شب با استفاده از ال ای دی‌های مادون قرمز و ال ای دی‌های نور سفید به همراه فناوری‌های جدید، تصاویر را در شب ضبط می‌کنند. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر باعث می‌شود تا دوربین مداربسته و دستگاه دی وی آر برای ارسال سیگنال و ضبط تصاویر نیاز به ولتاژ و انرژی بیشتری در طول شب داشته باشد. در چنین حالتی اگر منبع تغذیه انرژی مورد نیاز دوربین مداربسته برای ضبط در طول شب را فراهم نکند، کارکرد ال ای دی‌ها با مشکل مواجه می‌شود و ممکن است تصاویر قطع و وصل شده و یا با کمترین کیفیت ضبط شوند.

راه حل:

  • با یک مولتی متر ولتاژ ارسال به دوربین و دستگاه دی وی آر را بررسی کنید. اگر ولتاژ نشان داده شده توسط مولتی متر کمتر از میزان استاندارد ذکر شده برای مدل دوربین مداربسته شما باشید، در اسرع وقت آداپتور را تعویض کنید.
  • فیوز منبع تغذیه را چک کنید. اگر این فیوز خراب شده باشد، باید آن را با فیوز جدید جایگزین کنید.

منبع تغذیه و آداپتور؛ اولین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت دوم: اتصالات و کابل‌های دی وی آر و دوربین مداربسته

اتصالات کابل، سوئیچ‌ها و POE نقش دیگری در شناسایی علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب دارند. اگر اتصالات کابل‌ها شل، خم و یا پیچ خورده باشند و یا حتی آسیب دیده باشند، ممکن است با قطع شدن تصویر دوربین مداربسته در طول شبانه روز مواجه شوید.

راه حل:

  • قبل از هر چیزی باید کابل‌های معیوب را پیدا کنید و در صورت نیاز با کابلی جدید و با کیفیت‌تر تعویض کنید.
  • کابل‌ها و اتصالات شل را پیدا کنید و اتصالات را مجدد درست کنید.

اتصالات و کابل‌ها؛ دومین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت سوم: کابل کشی طولانی برای دوربین‌های مداربسته

کابل کش طولانی برای دوربین‌های مداربسته منجر به کاهش قابل توجهی از سیگنال ارسالی به دستگاه دی وی آر می‌شود. این موضوع به ویژه برای دوربین‌های با وضوح و کیفیت بالا آشکارتر است. بنابراین اگر دوربین شما از وضوح و کیفیت بالایی برخوردار است و در فاصله طولانی‌تری از دستگاه دی‌ وی‌ آر نصب شده است، بهتر است به دنبال علت قطع دوربین مداربسته در طول کابل باشید. توجه کنید که طول کابل زیاد باعث کاهش در کیفیت ضبط و تار شدن تصویر دوربین مداربسته نیز می‌شود و تشخیص سوژه با جزئیات بیشتر را دشوارتر می‌کند.

راه حل:

  • دوربین‌های مداربسته را در فاصله کمتری از دستگاه DVR و مودم نصب کنید.

کابل کشی طولانی؛ سومین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت چهارم: نوسانات برق

گاهی اوقات علت قطع وصل شدن دوربین مداربسته در شب به نوسانات برق مربوط می‌شود. نوسانات برق باعث آسیب رسانی به دوربین مداربسته نیز می‌شوند و در مواردی احتمال دارد به سوختن دوربین هم منجر شود. اگر دوربین مداربسته در سطح رسانا نصب شده باشد و یا دچار برخورد صاعقه و تداخل در جریان الکتریکی شود، قطع و وصل شدن دوربین مداربسته محتمل‌تر خواهد بود و با همین گزینه علت تصویر ندادن دوربین مداربسته شناسایی می‌شود.

راه حل:

  • برای حل مشکل پیش آمده در شناسایی علت قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته، از محافظ‌های برق و UPS استفاده کنید تا از دستگاه دی وی آر و دوربین در برابر نوسانات برق محافظت شود.
  • دستگاه دی وی آر و دوربین مداربسته را در سطوح عایق نصب کنید.

نوسانات برق؛ چهارمین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت پنجم: اتصالات شبکه وای فای به دستگاه و دوربین مداربسته

اگر به دنبال علت قطع ارتباط دوربین مداربسته هستید و در طول شب ویدیویی در مانیتور مشاهده نمی‌کنید، اما از طرف دیگر هم LEDهای دوربین را روشن می‌بینید، قبل از هر چیزی اتصالات وای فای را بررسی کنید. در این حالت اتصال وای فای ضعیف و پهنای باند کم می‌تواند علت قطع و وصل شدن دوربین مدار بسته در شب باشد. علاوه بر این فاصله طولانی از وای فای، قطع سیگنال Wi-Fi و قطع شدن شبکه اینترنت از دیگر مواردی است که در بررسی علت قطع شدن دوربین های مدار بسته با آن مواجه می‌شویم.

راه حل:

  • برای حل این مشکل اتصالات وای فای را چک کنید و وای فای را در فاصله طولانی از دستگاه دی وی آر و دوربین مداربسته قرار ندهید.
  • تنظیمات شبکه را در دستگاه دی ‌وی ‌آر ارزیابی کنید و این تنظیمات را مطابق دفترچه راهنمای مدل دوربین مداربسته انجام دهید.

اتصالات شبکه وای فای؛ پنجمین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت ششم: فناوری مادون قرمز دوربین مداربسته

مشکلات مربوط به فناوری مادون قرمز، نور سفید و دید در شب رنگی می‌تواند باعث سیاه شدن صفحه نمایش دوربین‌های مداربسته و قطع شدن ضبط تصویر شود.

راه حل:

  • در این حالت باید تنظیمات دی وی آر و دوربین مداربسته را چک کنید و از غیر فعال نبودن فناوری مادون قرمز مطمئن شوید.
  • گاهی اوقات فیلتر مادون قرمز معیوب و یا خراب می‌شود. در چنین حالتی کاری از دست ما بر نمی‌آید و باید جهت تعمیر دوربین مداربسته به مرکز معتبر تعمیرات دوربین‌های نظارتی مراجعه کنید.

فناوری مادون قرمز؛ ششمین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

علت هفتم: چراغ‌های LED دوربین مداربسته در شب

در بعضی مواقع علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب به خرابی و یا معیوب شدن چراغ‌های دوربین مداربسته ارتباط پیدا می‌کند. بسته به مدل دوربین ما ۴ نوع ال ای دی در دوربین‌های مداربسته داریم که شامل چراغ مادون قرمز، چراغ ال ای دی نور سفید، چراغ آلارم و چراغ چشمک زن است. خرابی هر یک از این لامپ‌های دوربین‌های مداربسته ممکن است علت قطع شدن دید در شب دوربین باشد.

راه حل:

  • ال ای دی‌های دوربین مداربسته را چک کنید. گاهی اوقات ل ای دی‌های معیوب باعث قطع و وصل شدن ضبط تصویر می‌شوند. بنابراین برای پیدا کردن علت قطع و وصل شدن دوربین انواع ال ای دی‌های تعبیه شده روی دوربین را نیز بررسی کنید.

چراغ‌های LED دوربین؛ هفتمین علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب

جمع بندی

قطع و وصل شدن تصویر دوربین مداربسته در طول شب اغلب به قابلیت‌ها و فناوری‌های فعال در طول شب مربوط می‌شود که این موارد شامل فیلتر مادون قرمز، ال ای دی‌های نور سفید، چراغ چشمک زن و غیره است. اما در مواردی هم پیش می‌آید که اتصالات کابل‌ها و سوئیچ‌ها، منبع تغذیه و آداپتور، کابل کشی طولانی، اتصال ضعیف وای فای، نصب دوربین در سطوح فلزی و نوسانات برق منجر به قطع و وصل شدن دوربین مداربسته می‌شود.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال علت قطع و وصل شدن دوربین مداربسته در شب هستید، تمامی ۷ علت ذکر شده در این نوشته را مطالعه کنید و راهکارهای ارائه شده را عملی کنید. در صورتی که همچنان با مشکل ضبط تصویر دوربین مواجه هستید، می‌توانید با کارشناسان پرشیا سرویس تماس بگیرید و پاسخ سوالاتتان را در خصوص مشکل پیش آمده دریافت کنید. در پایان در صورت نیاز کارشناسان پرشیا سرویس برای تعمیر دوربین مداربسته و جهت مراجعه حضوری برای تعمیر دستگاه شما را راهنمایی می‌کنند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *