مقالات مربوط تعمیر ویدئو پروژکتور

معرفی ۱۰ نرم افزار ویدئو پروژکتور + آموزش اتصال گوشی به پروژکتور

نصب نرم افزار ویدئو پروژکتور برای موبایل و کامپیوتر باعث می‌شود تا کاربران به راحتی بتوانند از راه دور و به صورت ریموت ویدئو پروژکتور را کنترل کنند. علاوه بر این نصب نرم افزار ویدئو پروژکتور برای اندروید و آیفون به کاربر این امکان را می‌دهد که به صورت بی‌سیم و بدون نیاز به کابل، محتوای تصویری و ویدئویی را در پرده نمایش و از طریق موبایل پخش کنند. در چنین حالتی نیازی به استفاده از کامپیوتر و کابل برای اتصال سیمی جهت پخش ویدئو نیست. از این رو تصمیم داریم در این نوشته از پرشیا سرویس به معرفی بهترین نرم افزار پروژکتور بپردازیم تا با توجه به توضیحات بیان شده بتوانید سازگارترین برنامه را با مدل پروژکتور خودتان پیدا کرده و نصب کنید.

معرفی بهترین نرم افزارهای ویدئو پروژکتور

پروژکتورهای بی‌سیم نحوه ارائه اطلاعات و به اشتراک گذاری داده‌ها را تغییر داده‌اند. در این نوع پروژکتورها به راحتی می‌توانید بدون نیاز به کابل اطلاعات را بر روی پرده نمایش به اشتراک بگذارید. علاوه بر این قابلیت که در پروژکتورهای جدید می‌بینیم، برنامه‌هایی نیز ارائه شده‌اند که می‌توانند با دستگاه ویدئو پروژکتور سازگار شوند و بدون نیاز به کابل تصاویر و ویدئوها را بر روی دیوار به نمایش بگذارند. این برنامه‌ها چند کاره هستند و معمولا چیزی بیشتر از تغییر اسلاید و روشن کردن صفحه نمایش را انجام می‌دهند. بنابراین اگر پروژکتور با اتصال بی‌سیم ندارید و یا قصد دارید با موبایل اطلاعات مورد نظر خود را بر روی پرده به نمایش بگذارید، کافیست یکی از بهترین نرم افزارهای سازگار با مدل ویدئو پروژکتور خودتان را نصب کنید. در ادامه لیستی از نرم افزار ویدئو پروژکتور گوشی را برای شما همراهان آماده کرده‌ایم:

معرفی بهترین نرم افزارهای ویدئو پروژکتور

۱. نرم افزار ویدئو پروژکتور Epson iProjection

این برنامه پروژکتور موبایل برای اندروید و آیفون عرضه شده است که به کاربر این قابلیت را می‌دهد تا چرخی در گوشی هوشمند خود بزند و هر محتوایی را که مدنظر دارد به سادگی در پرده نمایش پروژکتور پخش کند. فرفی نمی‌کند چه محتوایی در گوشی خود داشته باشید. از فایل پاورپوینت و اکسل گرفته تا تصاویر در نرم افزار پروژکتور اپسون پشتیبانی می‌شوند. علاوه بر این می‌توانید ویدئوها را از گوشی هوشمندتان در صفحه نمایش بزرگ پروژکتور منعکس کنید. نحوه استفاده از این نرم افزار مدیریت پخش ویدئو پروژکتور بسیار آسان و با کمترین زحمت امکان پخش هر فایلی را در پرده نمایش فراهم می‌کند.

نرم افزار اپسون برای اتصال به پروژکتور

۲. نرم افزار ویدئو پروژکتور برای گوشی Panasonic Wireless Projector

یکی دیگر از برنامه‌های اندرویدی برای پخش اسناد و فایل‌ها، Panasonic Wireless Projector نام دارد. این نرم افزار امکان نمایش فایل‌های اسنادی مثل پاورپوینت، ورد، اکسل، پی دی اف و تصاویر PNG و JPEG را فراهم می‌کند. علاوه بر این ویژگی‌های پیشرفته‌تری نیز در نرم افزار پروژکتور پاناسونیک دیده می‌شود. برای مثال قابلیت پخش همزمان چند فایل از چند دستگاه، قابلیت چرخش تصاویر، زوم کردن و غیره از جمله مواردی هستند که در این نرم افزار تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور مشاهده می‌شوند. شایان ذکر است که برنامه پروژکتور پاناسونیک برای سیستم عامل آیفون، مک و ویندوز نیز عرضه شده است و شما می‌توانید هر یک از این نسخه‌ها را از سایت اصلی آن دانلود کنید.

نرم افزار پروژکتور پاناسونیک

۳. نرم افزار ویدئو پروژکتور برای موبایل Projector Quick Connection

نرم افزار دیگری که برای اندروید و آیفون در دسترس است و امکان ارائه بی‌سیم تصاویر و فایل‌ها را با کیفیت بالا فراهم می‌کند، Projector Quick Connection نام دارد. این نرم افزار ویدئو پروژکتور به شما این اجازه را می‌دهد تا با گوشی هوشمندتان به گیرنده‌های سازگار وصل شوید. کافیست برنامه را دانلود کرده و در گوشی نصب کنید. سپس وای فای را به شبکه گیرنده موردنظرتان متصل کنید، فایل آفیس را انتخاب و در نهایت منتظر نمایش تصویر بر روی پرده نمایش بمانید.

نرم افزار ویدئو پروژکتور Projector Quick Connection

۴. نرم افزار پروژکتور Multi Presenter

با نصب برنامه Multi Presenter برای اندروید می‌توانید عکس‌ها، فیلم‌ها و انواع فایل‌های آفیس را از طریق پروژکتور و با کنترل از راه دور پخش کنید. این نرم افزار باعث می‌شود تا بدون نیاز به اتصال سیمی گوشی به پروژکتور، بتوان هر فایلی را در صفحه نمایش پخش کرد. Multi Presenter بخشی به عنوان راهنمای ارتباط بین گوشی و پروژکتور دارد که مشاهده آن باعث می‌شود به راحتی متوجه نحوه کار با این نرم افزار شوید. به طور خلاصه برای کنترل از راه دور و نمایش فایل‌ها به وسیله این نرم افزار کافیست آی پی دستگاه پروژکتور را در بخش جست‌وجوی IP وارد کنید و به این ترتیب به دستگاه پروژکتور وصل شوید. محیط این نرم افزار ویدئو پروژکتور برای اندروید بسیار کاربر پسند بوده و به لطف راهنمای برنامه به راحتی می‌توانید به دستگاه پروژکتور وصل شوید.

نصب برنامه پروژکتور Multi Presenter

۵. نرم افزار پروژکتور Barco Pulse Mobile

برنامه Barco Pulse Mobile نرم افزاریست که برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با سیستم عامل اندرویدی طراحی شده است. از آن جایی که برخی نرم افزارهای پروژکتور به صورت اختصاصی برای برندهای خاصی از پروژکتورها طراحی شده‌اند، لذا برنامه بارکو پروژکتور نیز در این دسته از نرم افزارها قرار می‌گیرد. این نرم افزار ویدئو پروژکتور اندروید به شما این امکان را می‌دهد که پروژکتورهای بارکو را به راحتی از راه دور و بدون نیاز به اتصال سیمی به پروژکتور کنترل کنید؛ به عبارتی زمانی که برنامه را به روتر بی سیم متصل کنید، به سادگی می‌توانید فایل‌ها را در پرده نمایش پخش و کنترل کنید. برنامه پروژکتور بارکو علاوه بر جایگزینی برای کنترل از راه دور سنتی، عملکردهای اضافی‌تری مثل راه اندازی سریع و جابجایی بین الگوهای تست پروژکتور داخلی را نیز ارائه می‌دهد. نرم افزار ویدئو پروژکتور Barco Pulse علاوه بر تمامی این قابلیت‌ها به کاربر اجازه می‌دهد تا بین پروژکتورهای مختلف جابه‌جا شوند و فایل‌های مختلفی را به نمایش بگذارند.

نرم افزار پروژکتور Barco Pulse Mobile

۶. نرم افزار اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور Christie Virtual Remote

نرم افزاری که خارج از محدوده IR به کاربر این قابلیت را می‌دهد که پروژکتورهای قابل پشتیبانی توسط برنامه را از راه دور کنترل کند. این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌های مشابه برای برند خاصی طراحی شده است که این برند کریستی نام دارد. بنابراین نرم افزار ویدئو پروژکتور Christie Virtual Remote تنها با مدل‌های پروژکتورهای کریستی سازگاری دارد. با این برنامه به راحتی از راه دور می‌توان پخش توسط پروژکتور برای انواع فایل‌ها را کنترل کرد و به صورت همزمان از راه دور و بدون نیاز به کنترل فایل‌ها را به چند دستگاه پروژکتور کریستی ارسال کرد. این قابلیت در کنار سایر ویژگی‌های نرم افزار تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور همچون تنظیم لنز پروژکتور باعث شده تا برنامه پروژکتور کریستی جزو برترین نرم افزارهای ویدئو پروژکتور به شمار آید.

نرم افزار ویدئو پروژکتور Christie Virtual Remote

۷. نرم افزار پروژکتور ViewSonic Projector

نرم افزاری که مخصوص ویدئو پروژکتورهای ویوسونیک طراحی شده است و امکان پشتیبانی از سایر پروژکتورها را ندارد. این نرم افزار ویدئو پروژکتور از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برخوردار است که در هر برنامه‌ای نمی‌توان این ویژگی‌ها را پیدا کرد. برای نمونه اگر ابعاد محیط موردنظرتان برای پخش فایل‌ها را به همراه اندازه تصویر موردنظرتان در برنامه پروژکتور ویو سونیک وارد کنید، نرم افزار فاصله پرتابی برای نصب پروژکتور را برای شما مشخص می‌کند. فاصله پرتابی بهترین فاصله مکانی برای نصب ویدئو پروژکتور است که در آن تصویر در ایده‌آل‌ترین سایز خود در پرده نمایش پخش می‌شود. با این کار دیگری نیازی به تنظیمات تصویر ویدئو پروژکتور نخواهید داشت و با چالش‌هایی همچون علت عدم اتصال لپ تاپ به پروژکتور مواجه نخواهید شد.

نرم افزار اتصال به پروژکتور ViewSonic Projector

۸. نرم افزار وصل شدن به ویدئو پروژکتور Platforms

برای نمایش فایل‌های تصویری و متنی در گوشی موبایل و اتصال به ویدئو پروژکتور می‌توانید سراغ نصب برنامه Platforms بروید که برای سیستم عامل اندروید در دسترس است. با این حال در نظر داشته باشید که برنامه Platforms از مدل‌های محدودی از ویدئو پروژکتورها پشتیبانی می‌کند. لذا قبل از نصب مطمئن شوید که این نرم افزار ویدئو پروژکتور با مدل دستگاه پروژکتور شما سازگاری خواهد داشت یا خیر. اگر این نرم افزار با مدل پروژکتور شما سازگار باشد، می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوب آن بهره مند شوید.

۹. نرم افزار اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور Pixel works VueMagic Pro

اگر به دنبال برنامه‌ای با بهترین و جدیدترین قابلیت‌های پیشرفته روز دنیا هستید، این نرم افزار اندرویدی برای شماست. نرم افزار ویدئو پروژکتور Pixel works VueMagic Pro امکان اتصال بی‌سیم چند منظوره را برای نمایش فیلم‌ها و تصاویر گوشی هوشمند فراهم می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید اسناد متنی را از طریق اتصال از راه دور پروژکتور پخش کنید. خوشبختانه این برنامه با وجود قابلیت‌های بسیار خوبش، رابط کاربری ساده‌ای دارد و هنگام استفاده از برنامه گیج نمی‌شوید.

نرم افزار ویدئو پروژکتور اندروید و آیفون

۱۰. نرم افزار پروژکتور Projector pro

برنامه‌ای همه فن حریف که امکان نصب برای گوشی را فراهم کرده است. این نرم افزار ویدئو پروژکتور آیفون و اندروید برخی امکانات اختصاصی مثل تنظیم لنز را در مقایسه با سایر نرم افزارهای حرفه‌ای ندارد؛ اما خوشبختانه با اکثریت مدل‌های پروژکتور موجود در بازار سازگاری دارد و از این جهت برای اتصال به دستگاه‌های مختلف می‌توانید از Projector Pro استفاده کنید. نکته جالب توجه در مورد این نرم افزار، به اشتراک گذاری صفحات وب در مرورگر گوشی است. این اپلیکیشن در دو نسخه رایگان و پرمیوم عرضه شده است که نسخه پرمیوم به مراتب امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

آموزش تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور

برای تماشای محتوای گوشی روی پرده نمایش پروژکتور باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا نرم افزار اتصال گوشی به ویدئو پروژکتور را برحسب سازگاری برنامه با مدل پروژکتور از بین لیست ذکر شده در این مطلب انتخاب کرده و نصب کنید.
  • حال نرم افزار تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور را باز کنید و دستورالعمل‌های ذکر شده مطابق راهنمای برنامه را برای تنظیمات اولیه طی کنید.
  • گوشی را از طریق وای فای یا بلوتوث به ویدئو پروژکتور وصل کنید.
  • در نرم افزار ریموت کنترل ویدئو پروژکتور گزینه مربوط به اتصال گوشی به پروژکتور را انتخاب کرده و دستگاه را از بین لیست دستگاه‌های متصل به گوشی پیدا کنید.
  • پس از انجام این مراحل سراغ تنظیم تصویر در نرم افزار ویدئو پروژکتور بروید و تنظیماتی همچون روشنایی، کنتراست و حالت نمایش را انجام دهید.
  • در نهایت با اتمام این تنظیمات محتوای موردنظرتان را از طریق اتصال بی‌سیم به پروژکتور پخش کنید. در صورتی که پروژکتورتان در این مرحله با مشکل مواجه شود و برای به اشتراک گذاری محتوای گوشی روشن نشود، قبل از هر چیزی در این شرایط توصیه می‌کنیم مطلب علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور را مطالعه کنید و در صورت نیاز به یکی از مراکز معتبر در زمینه تعمیر ویدئو پروژکتور مراجعه کنید.

نرم افزار ویدئو پروژکتور برای کامپیوتر

اگر قصد دارید محتوای گوشی خودتان همزمان در گوشی، کامپیوتر یا لپ تاپ و همچنین ویدئو پروژکتور به نمایش در بیاید، کافیست سراغ نصب Aiseesoft Phone Mirror بروید. با استفاده از این برنامه می‌توان محتوای گوشی را در کامپیوتر یا لپ تاپ و بالعکس مشاهده کرد. این حالت برای زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید به صورت همزمان محتوای دسکتاپ و گوشی موبایل را به پروژکتور ارسال کنید و نیازی به جابه‌جایی بین چند دستگاه نداشته باشید.

نصب برنامه Aiseesoft Phone Mirror

جمع بندی

در مطلبی دیگر از وبلاگ پرشیا سرویس، این بار سراغ بررسی نرم افزارهایی رفتیم که امکان اتصال گوشی هوشمند به ویدئو پروژکتور را فراهم می‌کنند. با استفاده از این برنامه‌ها می‌توان بدون نیاز به کابل و اتصال سیمی، محتوای گوشی را به پروژکتور ارسال کرده و در پرده نمایش پروژکتور پخش کرد. علاوه بر این با نرم افزار ویدئو پروژکتور امکان کنترل از راه دور محتوای به اشتراک گذاشته توسط چند دستگاه وجود دارد و به این ترتیب می‌توانید هر فایل، تصویر و ویدئویی را از طریق گوشی هوشمند در ویدئو پروژکتور پخش کنید.

در صورتی که ویدئو پروژکتور شما مشکلی در اتصال بی‌سیم به موبایل دارد، کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید. خوشبختانه متخصصین کاربلد پرشیا سرویس، با تجربه‌ای چندین و چند ساله در هر زمان از ساعت‌های کاری آماده پاسخگویی به سوالات کاربران هستند و اگر پروژکتوری مشکل جدی داشته باشد راهنمایی‌های لازم را برای تعمیر پروژکتور به همراهان پرشیا سرویس ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *