مقالات مربوط به تعمیر دی وی آر (DVR)

بروزرسانی دی وی ار با ۳ روش کاربردی و آسان

هر دستگاه ضبط کننده‌ای که به دوربین مداربسته وصل می‌شود، گاهی اوقات به بروزرسانی نیاز پیدا می‌کند. بروزرسانی دی وی ار نقش مهمی در افزوده شدن قابلیت‌ها و امکانات جدید به دستگاه ایفا می‌کند و بسیاری از مشکلات دوربین و دستگاه DVR را در اکثر مواقع برطرف می‌کند. به عبارتی این احتمال وجود دارد که بروز برخی خطاها در تنظیمات تنها با اپدیت دی وی ار برطرف شود و دیگر نیازی به تعمیر دستگاه دی وی آر نداشته باشید. با این حال اگر بعد از طی کردن مراحل آپدیت دستگاه دی وی آر همچنان با برخی مشکلات فنی مواجه شدید، می‌توانید از کارشناسان پرشیا سرویس راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

حال در این مطلب قصد داریم نحوه آپدیت دی وی آر داهوا، هایک ویژن، برایتون و سایر دوربین‌های مداربسته را برای شما همراهان پرشیا سرویس شرح دهیم و نکات مهم در مراحل بروزرسانی دی وی ار را بازگو کنیم.

اموزش بروزرسانی دی وی ار

آموزش نحوه بروزرسانی دی وی ار

قبل از هر چیزی بهتر است بدانید که اگر در طی روند بروزرسانی به مشکل برخورد کردید، باید بدانید که گارانتی پس از فروش شامل آپدیت دستگاه دی وی آر نمی‌شود. این موضوع برای تمامی برندها معتبر است. بروز هر گونه مشکل و خطا در آپدیت دی وی ار برایتون، آپدیت دی وی آر داهوا و حتی هایک ویژن همگی از جمله مواردی هستند که گارانتی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند. پس اگر هیچ گونه آشنایی با دستگاه DVR و نحوه بروزرسانی آن ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این کار را به دست متخصصین پرشیا سرویس بسپارید.

برای بروزرسانی دی وی ار سه روش وجود دارد که در تمامی این روش‌ها نیاز به دانلود فایل بروزرسانی دی وی ار دارید. برای این کار قبل از هر چیزی باید سراغ وبسایت رسمی برند دستگاه DVR بروید و مدل دستگاه را به صورت دقیق در سایت وارد کرده و فایل بروزرسانی آن را در صورت وجود پیدا کنید. گاهی اوقات این احتمال وجود دارد که شما به تازگی دستگاهتان را آپدیت کرده باشید و فایل جدیدی به عنوان بروزرسانی دستگاه در سایت پیدا نشود. در صورت برخورد کردن با چنین شرایطی می‌توان فهمید که دستگاه نیازی به آپدیت ندارد و اگر به دنبال حل مشکلاتی مثل علت سوت کشیدن دستگاه دی وی آر هستید، باید چاره کار را در تنظیمات دیگر سیستم پیدا کنید.

پیدا کردن نام دستگاه برای بروزرسانی dvr

فرض می‌کنیم که بروزرسانی را برای دستگاه داهوا انجام می‌دهیم. در این حالت برای دانلود فایل آپدیت دی وی آر داهوا از سایت داهوا، مراحل زیر را طی می‌کنیم:

  • ابتدا وارد سایت رسمی کمپانی داهوا می‌شویم و به بخش جست‌وجو (Search) می‌رویم.
  • در قسمت جست‌وجو نام دقیق مدل دستگاه دی وی آر را وارد می‌کنیم.
  • پس از نمایش محصولات مشابه از بین تمامی گزینه‌ها، مدل منطبق با دستگاه خود را پیدا کرده و انتخاب می‌کنیم.
  • حال در صفحه باز شده بر روی فایل مربوط به آپدیت کلیک می‌کنیم تا دانلود بروزرسانی دی وی ار آغاز شود.
  • بعد از اتمام این مراحل، سراغ یکی از سه روش بروزرسانی دی وی آر می‌رویم.

روش اول بروزرسانی دی وی ار با USB

برای پیش بردن مراحل به روز رسانی دستگاه ضبط کننده تصویر نیاز به USB داریم. اما قبل از هر چیزی باید فایل دانلودی را با پسوند tar روی فلش ذخیره کنید. در ضمن فایل دانلودی را حتما استخراج (Extract) کنید و بدون هیچ پوشه‌ای همان فایل استخراجی با پسوند tar را به فلش زده و به درگاه USB برای بروزرسانی دی وی ار وصل کنید.

پس از اتصال فلش به دستگاه، وارد اکانت دوربین در دستگاه می‌شویم و نام کاربری و رمزعبور را وارد می‌کنیم. در صورتی که با مشکلی مانند فراموشی رمزعبور در این مرحله مواجه شدید، سراغ ریست پسورد دی وی آر بروید. در غیر این صورت پس از ورود به دستگاه در صفحه اصلی مانیتور دوربین مداربسته راست کلیک کرده و سراغ گزینه منو اصلی (Main Menu) بروید.

در این بخش پس از ورود به صفحه اصلی روی گزینه Advanced یا همان تنظیمات پیشرفته کلیک کنید تا پنجره مربوط به به روز رسانی دستگاه دی وی آر دوربین مداربسته باز شود.

ورود به بخش بروزرسانی دستگاه دی وی ار

در پنجره باز شده گزینه‌های مربوط به موقعیت مکانی فایل آپدیت و اطلاعات فایل نمایش داده می‌شود. تنظیم موقعیت مکانی در این بخش به کاربر این قابلیت را می‌دهد تا فایل‌های لازم برای بروزرسانی دستگاه دی وی آر را انتخاب کند.

مراحل پیدا کردن فایل بروزرسانی دی وی ار

در آیتم بعدی این بخش اطلاعات فایل بروزرسانی دی وی ار مشاهده می‌شود که باید بر روی آن کلیک کنید تا آپدیت دی وی آر داهوا آغاز شود.

کلیک بر روی فایل آپدیت دی وی آر

بعد از اتمام فرایند بروزرسانی دستگاه دی وی آر به صورت خودکار ری استارت می‌شود و این بار با نرم افزار آپدیت شده دستگاه مجدد روشن می‌شود.

زمانی که این مراحل بدون مشکل به پایان رسید، می‌توانید از دستگاه استفاده کنید و قابلیت‌ها و امکانات جدید اضافه شده به بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید.

توضیحات بالا برای نسخه‌های نسبتا قدیمی‌تر دستگاه‌های دی وی آر بود. در ذیل همین مراحل را برای جدیدترین دستگاه‌ها با محیط نرم افزاری بروزتر ارائه می‌دهیم:

ابتدا وارد منو اصلی شوید و بر روی آیکون Operation کلیک کنید.

انتخاب Operation در به روز رسانی دستگاه دی وی آر

در پنجره باز شده System Maintain را انتخاب کرده و بر روی Upgrade کلیک کنید.

کلیک بر روی Upgrade در آپدیت دستگاه دی وی آر

سپس در همین صفحه روی System Upgrade کلیک کنید تا فایل‌های بروزرسانی در فلش نمایش داده شود.

انتخاب فایل بروزرسانی دی وی ار

فایل مدنظر را پیدا کرده و Ok را بزنید.

شروع بروزسانی دستگاه dvr

به این ترتیب فرایند بروزرسانی آغاز می‌شود. صبر کنید تا آپدیت تمام شود و سیستم را ری استارت کنید.

بروزرسانی دی وی ار با وبسایت

پس از دانلود فایل آپدیت دی وی آر، برای بروزرسانی باید مجدد وارد وبسایت دستگاه شوید و پس از وارد کردن اطلاعات کاربری در سایت لاگین کنید. بعد از ورود به حساب کاربری دستگاه گزینه Configuration را انتخاب کرده و وارد Maintenance شوید. بعد از آن در Upgrade روی قسمت Browse کلیک کنید تا فایل دانلودی دستگاه نمایش داده شود. آن را انتخاب کرده و Upgrade را بزنید تا بروزرسانی دی وی ار آغاز شود.

بعد از اتمام فرایند بروزرسانی همانند روش قبلی باید دستگاه را ری استارت کنید تا تغییرات جدید بر روی سیستم نرم افزاری دستگاه اعمال شود.

بروزرسانی دی وی ار با Configtool

کانفیگ تول یکی از نرم افزارهای معروف و کاربردی در دوربین‌‌های مداربسته به ویژه دوربین‌های آی پی است که امکان تنطیم آی پی و کانفیگ دستگاه ضبط را به کاربر می‌دهد. این برنامه علاوه بر انجام چنین تنظیماتی، بروزرسانی دی وی ار را هم انجام می‌دهد. برای این منظور لازم است مراحل زیر را طی کنید:

در ابتدا قبل از هر چیزی نرم افزار را از وبسایت‌های معتبر دانلود و نصب کنید.

در قدم بعدی نرم افزار را باز کرده و منتظر بمانید تا Configtool به صورت خودکار دوربین و دستگاه dvr شما را پیدا کند. اگر نرم افزار به صورت خودکار دستگاه و دوربین را پیدا نکرد، روی آیکون جست‌وجو کلیک کنید و پس از پیدا کردن دستگاه به قسمت بروزرسانی بروید. به این ترتیب با روش سوم نیز بروزرسانی دی وی ار انجام می‌گیرد و می‌توان به جدیدترین امکانات و بخش‌های اضافه شده به دستگاه دسترسی پیدا کرد.

برنامه کانفیگ تول در آپدیت دی وی آر

نکات کلیدی و مهم در بروزرسانی دی وی ار

  • در نظر داشته باشید که حین بروزرسانی دی وی ار به هیچ عنوان نباید دستگاه را خاموش و یا از برق جدا کنید. این کار باعث بروز اختلال در آپدیت و سایر بخش‌های دستگاه می‌شود و ممکن است دستگاه را با ارورهای جدید مواجه کند.
  • هنگام بروزرسانی دستگاه موس را از آن جدا کنید؛ چراکه با کلیک ناخواسته توسط موس ممکن است مشکلاتی در طی روند بروزرسانی ایجاد شود.
  • فایلی که دانلود می‌کنید حتما باید با مدل دقیق دستگاه سازگاری داشته باشد. کوچکترین تفاوت بین فایل و نوع دستگاه باعث بروز خطا در روند آپدیت دی وی آر می‌شود.
  • بعد از اتمام فرایند بروزرسانی دی وی ار حتما دستگاه را ری استارت کنید تا تغییرات بر روی نرم افزار دستگاه اعمال شود.

جمع بندی

در این نوشته از پرشیا سرویس با به روز رسانی دستگاه دی وی آر آشنا شدیم و دیدیم که برای آپدیت قبل از هر چیزی به دانلود فایل آپدیت دی وی آر نیاز داریم. پس از آن سه روش برای بروزرسانی دی وی ار ارائه شده است که در مورد هر یک توضیحات کافی را بیان کردیم. فرقی نمی‌کند که آپدیت دستگاه را با کدام روش انجام دهید. مهم این است که مراحل را به صورت صحیح طی کنید. برای نمونه اگر فایل آپدیت دی وی آر برایتون را دانلود کرده‌اید، می‌توانید بروزرسانی را با وبسایت و یا حتی فلش و کانفیگ تول انجام دهید. با این حال اگر در حین بروزرسانی به مشکل برخوردید و یا با خطاها و ارورهایی روبه‌رو شدید که با آپدیت دستگاه هم حل نشدند، بهترین کار این است که از راهنمایی کارشناسان باتجربه پرشیا سرویس کمک بگیرید. همکاران ما در هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما همراهان پرشیا سرویس هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *