مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

تعمیر مادون قرمز دوربین مداربسته + راه حل کامل

دوربین مدار بسته مناسب دید در شب

 مادون قرمز دوربین مداربسته یکی از اصلی ترین بخش های یک دوربین مدار بسته می‌باشد، اما این مادون قرمز، می‌تواند بر اثر عوامل مختلف خراب شود و ما روی بیاوریم به تعمیر مادون قرمز دوربین مداربسته، دوربین‌های مدار بسته با انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی وجود دارند.

انواع دوربین‌ها مانند بولت، دام، چشم ماهی، مینیاتوری و باکس هستند که برخی از اینها، قابلیت‌ دید در شب دارند.

زمانی که چراغ‌های IR روشن شود، مانند یک نورافکن عمل می‌کنند و چون انسان نمی‌تواند نور مادون قرمز را ببیند، متوجه روشن‌شدن دید در شب دوربین یا IR آن نمی‌شود. بسیاری از افراد که تمایل به استفاده از دوربین‌ها در شب دارند به قابلیت دید در شب آن توجه بسیار می‌کنند تا بتوانند یک نتیجه و تصویر مطلوبی از موقعیت داشته باشند.

زمانی که دوربین‌های با قابلیت دید در شب، نتوانند مسئولیت خود را تمام و کمال انجام دهند، نیاز به تعمیر دید در شب آن‌ها احساس می‌شود. بنابراین در اینجا به علل و روش‌های تعمیر مادون قرمز دوربین مدار بسته می‌پردازیم.

۸ علت روشن نشدن مادون قرمز دوربین مدار بسته

ممکن است در زمان‌های مختلف، مادون قرمز دوربین مدار بسته از کار بیوفتد. در این مواقع، دوربین تصاویر روز را با وضوح بالا ضبط می‌کند.

 در شب‌ نیز تصاویر ضبط خواهند شد ولی به دلیل روشن نشدن چراغ مادون قرمز دوربین، تصاویر کیفیت خوبی ندارند. تعمیر مادون قرمز دوربین مدار بسته در این شرایط پیشنهاد می‌شود. علت روشن نشدن چراغ مادون قرمز دوربین دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برخورد نور مستقیم به لنز دوربین

همانطور که می دانید موقعیت دوربین بسیار مهم است. بنابراین، باید به نور کم محیط حساس باشید، باید میزان نور عبوری از لنز دوربین را نیز کنترل کنید. تابش نور خورشید تاثیر زیادی روی لنز دوربین دارد و باعث خرابی آن می‌شود. در این مواقع قدرت لنز کاهش می‌یابد و کیفیت تصویر نیز ضعیف می‌شود.

حالت فعال LED مادون قرمز دوربین

همه LEDهای مادون قرمز برخی از دوربین‌ها نزدیک به هم هستند. در این حالت ممکن است دوربین در شب دید خود را از دست بدهد. اینها باعث خرابی لنز می‌شود که برای جلوگیری از این امر، فاصله بین LED و لنز باید به‌درستی تنظیم شود. در این مواقع، تعمیر تعمیر مادون قرمز دوربین مدار بسته نیز جواب می‌دهد

مشکلات لنز کثیف

این حالت، یک وضعیت شکست ساده نور است. اگر لنز دوربین تمیز نباشد، نور مناسب نمی‌تواند به دوربین برسد که باعث می‌شود، دید در شب دوربین به‌درستی کار نکند و تصاویر شبانه دید واضحی به فرد ندهد.

تصویر دید در شب دوربین مدار بسته

مکان نامناسب نصب دوربین

اهمیت قراردادن دوربین در جای مناسب به‌قدری زیاد است که عدم توجه به کوچکترین جزئیات مرتبط با آن می‌تواند منجر به نتایج غیر قابل جبرانی شود. به‌عنوان مثال، اگر اطراف دوربین شیشه باشد، این شیشه مانند یک آینه بازتاب منفی روی دوربین ایجاد می‌کند و این موقعیت به دید در شب دوربین آسیب می‌زند؛ بنابراین تعمیر دید در شب دوربین باید جز اولویت‌های اول شما باشد. اگر می‌خواهید دید دوربین خود را در شب افزایش دهید، بهتر است از نور‌های مختلف در قسمت بیرونی استفاده کنید و مکان مناسبی را انتخاب کنید که بتواند از این نورها پشتیبانی کند.

نداشتن فیلتر IR

وجود این نوع فیلتر برای دوربین بسیار مهم است. فیلتر IR به عنوان یک مانع بین نور مادون قرمز و لنز عمل می‌کند. اگر از این فیلتر استفاده نشود، دوربین دید در شب، توانایی خود را در گرفتن تصاویر از دست می‌دهد. این فیلتر تمام امواج مادون قرمز محیط را جذب می‌کند و اجازه می‌دهد نور مرئی از آن عبور کند. چراغ LED IR زمانی که هوا تاریک است، روشن می‌شود. در این شرایط، فیلتر IR CUT دوربین غیرفعال می‌شود و اجازه می‌دهد نور مادون قرمز وارد دوربین شود. در این شرایط، دوربین می‌تواند تصاویر واضحی از موقعیت‌های شبانه بگیرد. شما می‌توانید از سایت آمازون برای خرید قطعات دوربین مدار بسته باکیفیت استفاده کنید.

استفاده از نورهای مادون قرمز چندگانه

توجه به این نکته ضروری است که هر دوربین‌ مدار بسته از نور مادون قرمز مخصوص به خود استفاده می‌کند. بنابراین، نیازی به استفاده از نورهای مادون قرمز اضافی نیست؛ زیرا قرار گرفتن بیش از حد مادون قرمز به لنز، دید در شب را مسدود می‌کند که بسیار مضر و ناخوشایند است.

چراغ مادون قرمز دوربین مدار بسته

تنظیمات خاص دوربین دید در شب

برای اینکه این عملکرد به درستی کار کند، بهتر است هر از چند گاهی به آن توجه کنید و تنظیمات کلی و دوره‌ای انجام دهید تا تصاویری واضح و روشن در شب به دست آورید. برای تنظیم تنظیمات می‌توانید این کار را با نام کاربری خود انجام دهید. البته در صورت بروز هر گونه مشکل، در این مراحل می‌توانید از تیم اختصاصی پرشیا سرویس کمک بگیرید و تعمیر دوربین مدار بسته را به آن‌ها بسپارید. با انجام تنظیمات دید در شب، تمامی مشکلات موجود در این زمینه حل می‌شود.

اضافه کردن نور مرئی به محیط

گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد که دوربین به منبع اضافی نور نیاز دارد. این باعث می‌شود دوربین مانند روز شروع به ضبط کند. این مهم، دید بهتر هنگام گرفتن عکس‌های مهم در شب، کیفیت و نتایج قابل قبولی را تضمین می‌کند. حتی مقدار کمی نور می‌تواند کمک زیادی به بهبود تصاویر کند. استفاده از لامپ‌های جیوه‌ای در قسمت فوقانی ساختمان، باعث روشنایی طبیعی فضاها می‌شود. با انجام این کار، اندازه و سایه اشیاء و وسایل نقلیه عبوری از محوطه به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

تعمیر برد مادون قرمز دوربین مدار بسته

برد هر وسیله الکترونیکی مانند قلب آن است. خرابی برد دوربین‌های مدار بسته ممکن است باعث اختلال در ضبط تصاویر شود. تعویض یا تعمیر برد مادون قرمز دوربین مدار بسته یک کار تخصصی است و باید توسط تکنسین انجام شود. برای تعویض برد دوربین مداربسته باید از برد و ماژول شبیه به سنسور قبلی دوربین استفاده کرد؛ زیرا باید دارای پین‌های مشابه جهت اتصال باشد. برای تعمیر دوربین مداربسته خود می‌توانید با کارشناسان تعمیر دوربین ما تماس بگیرید.

چراغ مادون قرمز دوربین مدار بسته

ویژگی های یک دوربین مدار بسته دید در شب

هنگام خرید دوربین به LED و چراغ‌های داخلی آن توجه کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. یک مدل ارزان و بی‌کیفیت ممکن است نتایج دلخواه را به شما ندهد. به این ترتیب، در مدل‌های مرغوب و با کیفیت، چراغ‌های مادون قرمز نزدیک به دوربین قرار می‌گیرند اما در مدل‌های بالاتر ۲ لامپ LED بزرگ که نظم معینی دارند یک طراحی جالب و قدرتمند ایجاد کرده‌اند. با این دوربین‌های مدرن، نتایج تصویر بسیار خوب و واضح خواهد بود.

جمع‌بندی

دوربین دید در شب با استفاده از حسگر IR می‌توانند از اشیاء مختلف در تاریکی شب عکس بگیرد. هیچ حرکت و فرد مشکوکی از میدان دید این گونه دوربین‌ها پنهان نمی‌ماند. وجود چراغ‌های مادون قرمز باعث افزایش نور تصاویر و شفافیت آن‌ها می‌شود. نصب و استفاده از دوربین‌های مدار بسته دید در شب بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است یک اشتباه کوچک باعث شود دوربین برای ضبط تصاویر در شب به درستی کار نکند. در صورتی که با دید در شب دوربین‌های مداربسته خود دچار مشکل هستید، بهتر است برای تعمیر دید در شب دوربین مداربسته خود به شرکت‌های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *