مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم با کابل و وای‌فای

نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم

چگونه دوربین مداربسته را به اینترنت وصل کنیم؟ اتصال دوربین به اینترنت، گامی اساسی در جهت تکمیل راه‌اندازی سیستم نظارت تصویری و بهره‌مندی از مزایای آن است. این اتصال به شما امکان می‌دهد تصاویر ضبط شده توسط دوربین را بر روی دستگاه‌های مختلف مانند گوشی هوشمند، تبلت و لپ‌تاپ مشاهده نمایید. همچنین این کار می‌تواند امکان نظارت از راه دور را برای شما فراهم نماید. نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم می‌تواند به یکی از دو طریق اتصال با اترنت یا Wi Fi صورت بگیرد. در ادامه به این موضوع به‌صورت مفصل خواهیم پرداخت.

تجهیزات موردنیاز برای اتصال دوربین مداربسته به مودم

قبل از شروع به آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، بهتر است ابتدا تجهیزات مورد نیاز خود را بشناسید. این وسایل عبارتند از:

  • کابل شبکه: کابل اترنت یا شبکه را می‌توانید به‌صورت پچ کورد (کابل‌های سوکت دار) یا به‌صورت متری تهیه کنید. پچ کوردها نیازی به سوکت زدن ندارند و در متراژهای مختلف موجود هستند. کابل CAT5 یا CAT6 برای این منظور مناسب است.
  • دستگاه ضبط: دستگاهی که تصاویر دوربین‌ها را ضبط می‌کند. DVR یا NVR می‌تواند باشد.
  • مودم یا روتر: مودم یا روتر دستگاهی است که شما را به اینترنت متصل می‌کند. نحوه اتصال مودم به دوربین در اکثر دوربین‌ها به‌وسیله کابل‌های اترنت است.

اتصال دستگاه dvr به اینترنت

نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم به‌صورت غیرمستقیم و با اتصال دستگاه dvr به مودم صورت می‌گیرد. مراحل اتصال آن به شکل زیر است:

  • پیدا کردن پورت LAN: در پنل پشتی دستگاه DVR، به‌دنبال پورت LAN باشید. این پورت معمولاً شبیه پورت تلفن ثابت، اما کمی بزرگتر است.
  • اتصال کابل شبکه: یک سر کابل شبکه را به پورت LAN مودم یا روتر خود و سر دیگر را به پورت LAN DVR وصل کنید.
  • تست کابل: قبل از ادامه، مطمئن شوید که نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم با کابل شبکه به‌درستی صورت گرفته است. می‌توانید با روشن‌کردن DVR و بررسی چراغ‌های LED پورت LAN، نحوه اتصال دی وی ار به مودم را تست کنید.
  • استفاده از سوئیچ (اختیاری): می‌توانید از یک سوئیچ شبکه برای اتصال چندین دستگاه به یک پورت LAN در مودم یا روتر خود استفاده کنید. برای این کار، ابتدا DVR را به سوئیچ و سپس سوئیچ را به مودم یا روتر با استفاده از کابل‌های شبکه جداگانه وصل کنید.

تا اینجای کار، نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم کار سختی نبود و نیاز به دانش خاصی نداشت. اما برای تنظیم و پیکربندی dvr، شما نیاز به داشتن اطلاعات سیستمی و شبکه‌ای هستید. توصیه ما به شما این است که اگر در نحوه اتصال دوربین مداربسته به اینترنت تجربه یا مهارتی ندارید، بهتر است آن را به یک کارشناس نصب و تعمیر دوربین مداربسته بسپارید.

اتصال dvr به مودم

تنظیمات مودم

برای دسترسی به تنظیمات مودم، باید آدرس IP آن را بدانید. آدرس IP معمولاً روی برچسبی که روی مودم یا در دفترچه راهنمای آن چاپ شده، درج شده است. در اکثر موارد، آدرس IP مودم ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است. حالا شما باید این آدرس را در مرورگر خود وارد نموده تا به منو دسترسی پیدا کنید. هنگامی که از شما خواسته شد، نام کاربری و رمز عبور مودم را وارد کنید.

این نام کاربری و رمز در دفترچه مودم شما نوشته شده اما اگر نمی‌توانید آن را پیدا کنید؛ بدانید که به‌طور معمول admin یا ۱۲۳۴ است. برای تنظیمات نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، کارهای زیر را ا نجام دهید:

  • در رابط کاربری مودم، به‌دنبال منوی NAT یا Port Forwarding باشید.
  • حال Virtual Circuit را روی مقدار PVC2 تنظیم کرده و سپس روی Virtual Server کلیک کنید.

بعد از انجام این کار، پنجره‌ای باز می‌شود که باید مقادیر زیر را در آن وارد کنید:

  • Rule Index: 1
  • Application:- (یک نام دلخواه مثلا Hikvision)
  • Protocol: ALL
  • Start Port Number: 80
  • End Port Number: 80
  • Local IP Address: 192.168.1.100

تنظیمات مودم

پس از واردکردن مقادیر بالا، آن را ذخیره کنید؛ البته آموزش نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم در اینجا به پایان نمی‌رسد و شما باید پورت دوم را نیز به‌صورت زیر وارد کنید.

  • Rule Index: 2
  • Application: ( نام دلخواه)
  • Protocol: ALL
  • Start Port Number: 8000
  • End Port Number: 8000
  • Local IP Address: 192.168.1.100

حال باید روی گزینه SAVE کلیک کرده تا تغییرات دخیره شوند. بعد از انجام کارهای بالا، اطلاعات در VIRTUAL SERVER ذخیره خواهد شد که آن را می‌توانید به شکل یک جدول ببینید. به‌عنوان آخرین کار در بخش نحوه اتصال مودم به دستگاه دوربین مداربسته، به تب DMZ در تنظیمات NAT مودم بروید. سپس آدرس IP محلی DVR (در این جا: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۰۰) را وارد کنید. سپس روی Enable کلیک کرده و تنظیمات را ذخیره کنید. اکنون تنظیمات مودم دوربین مداربسته تمام شده است.

مقداردهی تب dmz در تنظیمات مودم

انجام تنظیمات dvr برای اتصال به شبکه

در مبحث نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، به انجام تنظیمات dvr می‌رسیم. از طریق منوی خود وارد تنظیمات شبکه شوید. نحوه نصب مودم به دی وی ار بدین شکل است که ابتدا نیاز دارید تا چند گزینه را تنظیم کنید:

۱. تنظیم IP Address

در تنظیمات شبکه، به‌دنبال گزینه “IP Address” باشید. آدرسی را که می خواهید به DVR اختصاص دهید وارد کنید. این آدرس باید در همان محدوده IP شبکه شما باشد. توجه کنید که هر دستگاه در شبکه باید یک آدرس IP منحصربه‌فرد داشته باشد. در صورتی که آدرس آی‌پی را اشتباه یا تکراری انتخاب کنید، می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در نمایش تصاویر شما شود. در صورت ایجاد هر گونه مشکل در نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، می‌توانید به‌وسیله شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ با تیم پرشیا سرویس تماس بگیرید.

۲. ست کردن subnet mask

استفاده از این ویژگی، در شبکه‌های کامپیوتری پیچیده‌تر معنی پیدا می‌کند. مقدار آن را ۲۵۵.۲۵۵.۲۵۵.۰ بگذارید. اگر در شبکه‌ای می‌خواهید مقدار متفاوتی از این عدد را قرار دهید، حتما با مسئول شبکه آن را هماهنگ نمایید.

۳. مقداردهی Default Gateway

قدم دیگر در نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، مقداردهی gateway است. برای این پارامتر باید همان آی‌پی مودم را وارد نمایید. همان‌طور که قبلا گفته شد، مقدار این پارامتر ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ است.

۴. تنظیم client port

تنظیم مقادیر پورت، مرحله مهمی در نحوه فعالسازی اینترنت دوربین مداربسته است. کلاینت پورت که با نام‌های سرور پورت و مدیا پورت نیز شناخته می‌شود، به‌صورت پیش فرض در دستگاه‌های هایک‌ویژن روی عدد ۸۰۰۰ تنظیم شده است. از طریق این پورت، شما امکان نمایش تصاویر را روی موبایل خود خواهید داشت.

۵. ست کردن HTTP Port

این پورت به نام‌های internet port و web port نیز شناخته می‌شود. مقدار پیش‌فرض آن ۸۰ است. این port امکان دسترسی تصاویر و ویدئوها را از طریق اینترنت روی کامپیوتر و لپ‌تاپ امکان‌پذیر می‌نماید.

تنظیمات dvr برای اتصال به شبکه

نحوه اتصال دوربین مداربسته به وای فای

در این بخش قرار است نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم به‌وسیله شبکه وای‌فای را توضیح دهیم. نحوه نصب وای فای به دی وی ار بدین شکل است که برای شروع پیکربندی، ابتدا باید تنظیمات گوشی خود را باز کرده و وارد بخش wi fi شوید. در این بخش به سیستمی که با پیشوند mv شروع می‌شود، باید متصل شوید. حال سیستم نظارتی خود را باز کرده و روی علامت + در بالای صفحه کلیک کنید. سپس روی add device ID بزنید. حالا عدد بعد از mv را که در گوشی خود مشاهده نمودید را در Device ID وارد کنید و confirm را بزنید.

بعد از انجام کارهای بالا، صفحه‌ای برای شما نشان داده می‌شود که باید روی اسم سیستم نظارتی کلیک و سپس finish را بزنید. در ادامه انجام مراحل نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم، روی آیکون play کلیک و یک رمز دلخواه در بخش password انتخاب کنید. در صفحه‌ای که روی گوشی شما نمایش داده می‌شود، گزینه keep trying wifi را انتخاب کنید. سپس بر روی Only for AP hotspot connection کلیک کنید. حال اتصال سیستم به شبکه هات‌اسپات با موفقیت انجام شده است.

در صورتی که می‌خواهید از راه دور بر تصاویر دوربین مداربسته خود نظارت کنید، روی آیکون سه‌نقطه زده و وارد تنظیمات شوید. حال باید ابتدا وارد بخش network و سپس wi fi station mode شوید. با انتخاب گزینه Please select WiFi، روی نام مودم خود کلیک کنید. حال سیستم نظارتی شما با موفقیت نصب شده است.

نمایش تصاویر دوربین مداربسته با اتصال به وای‌فای

جمع‌بندی

در این مقاله، نحوه اتصال دوربین مداربسته به مودم را به شما شرح دادیم. سعی کنید مراحل گفته شده را به‌صورت موبه‌مو و کامل انجام دهید. همچنین در مودم‌های مختلف ظاهر منو کمی متفاوت است، اما اگر گزینه درستی را انتخاب کنید، می‌توانید تنظیمات را به ‌خوبی انجام دهید. در صورت درخواست راهنمایی برای نحوه اتصال دوربین مدار بسته به مودم یا حتی سوال درباره هزینه تعمیر دوربین مداربسته، می‌توانید به‌وسیله شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ با تیم پرشیا سرویس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *