مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

بررسی علت چشمک زدن دوربین مدار بسته

علت چشمک زدن دوربین مداربسته چیست؟

چراغ‌های چشمک زن دوربین‌های مداربسته ممکن است نگران کننده باشند؛ مخصوصاً زمانی که دلیل آن را نمی‌دانید، اما نگران نباشید! این چراغ‌ها در واقع برای ارائه اطلاعات مفید در مورد وضعیت دوربین و آنچه در حال رخ دادن است، طراحی شده‌اند. در برخی مواقع این چشمک زدن نشانه کارکرد دوربین مداربسته در شرایط خاصی همانند نور کم است. اما گاهی اوقات، این اتفاق وجود مشکل یا خرابی دوربین مداربسته را نشان می‌دهد. در این راهنمای مختصر، علت چشمک زدن دوربین مدار بسته را بررسی می‌کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

وجود نوسانات برق

یکی دلایل رایج چشمک زدن چراغ دوربین مدار بسته، نوسانات برق است. هنگامی که ولتاژ ورودی به دوربین ناپایدار باشد، احتمال چشمک‌ زدن دوربین وجود دارد. برای رفع این مشکل می‌توانید از یک محافظ برق استفاده نمایید.

ضعف اتصالات

در صورتی که کابل برق یا شبکه دوربین به‌درستی متصل نشده باشد، امکان چشمک زدن دوربین وجود دارد. در این مواقع، باید اتصالات دوربین را بررسی کرده و از محکم بودن آن‌ها مطمئن شوید.

خرابی سیستم منبع تغذیه

خراب شدن منبع تغذیه نیز می‌تواند یک علت چشمک زدن دوربین مدار بسته باشد. در این شرایط، باید منبع تغذیه دوربین را عوض کنید. توجه کنید که این اتفاق در منابع تغذیه بی‌کیفیت بیشتر اتفاق می‌افتد؛ بنابراین سعی کنید منبع تغذیه خود را از یک برند معتبر مانند هایک‌ویژن تهیه کنید.

خرابی دوربین مداربسته

در برخی مواقع، چشمک زدن نشان دهنده نقص یا خطای دوربین است. این هشدار معمولا به دلایلی همچون مشکلات سخت افزاری، نرم افزاری  یا سایر مشکلات فنی صورت می‌گیرد.

چشمک زدن دوربین مداربسته، گاهی نشانه خرابی دوربین است

دست کاری شدن دوربین

برخی مواقع، دست‌کاری شدن، علت چشمک زدن دوربین مدار بسته است. برخی از دوربین‌های امنیتی برای هشدار در مورد دست‌کاری یا جابه‌جایی دوربین از چراغ‌های چشمک زن استفاده می‌کنند. این قابلیت، ابزاری مفید برای افزایش امنیت و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به ‌شمار می‌رود.

نور کم

برخی از دوربین‌های مداربسته مجهز به چراغ‌های چشمک‌زنی هستند که در شرایط نور کم روشن می‌شوند. در واقع، علت چشمک زدن دوربین مدار بسته، فعال شدن LEDهای مادون قرمز دوربین برای دید در شب هستند. این قابلیت می‌تواند مزیت مفیدی باشد؛ چراکه به شما امکان می‌دهد بفهمید دوربین در چه شرایط نوری در حال فیلم‌برداری است.

نبود نور کافی، یک علت تغییر رنگ دوربین مداربسته نیز هست. در دوربین‌هایی که دید در شب رنگی ندارند، تصاویر سیاه و سفید نشان داده می‌شود. در صورتی که با مشکلاتی از این دست مواجه شدید، می‌توانید برای تعمیر و عیب‌یابی دوربین مداربسته خود با شماره ‏۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید.‏

یک دوربین مداربسته با LED مادون قرمز

مشکلات frameware

درست مانند سیستم عامل رایانه یا لپ‌تاپ شما، دوربین‌های مداربسته نیز دارای یک سیستم عامل داخلی به نام فریم‌ویر هستند. این سیستم عامل کوچک بر روی حافظه داخلی دوربین ذخیره شده و وظایف مهمی مانند:

  • کنترل عملکرد دوربین
  • ذخیره‌سازی اطلاعات
  • ارائه رابط کاربری
  • به‌روزرسانی‌ها

را بر عهده دارد. در برخی موارد، مشکلات مربوط به فریم‌ویر می‌تواند علت چشمک زدن دوربین مدار بسته باشد.

برای حل این مشکل، فریم‌ویر خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

پر شدن حافظه

اگر حافظه دوربین پر شده باشد، ممکن است چراغ دوربین چشمک بزند. در این حالت باید حافظه آن را پاک کرده یا این‌که از یک هارد دیسک جدید استفاده کنید.

مشکلات پردازنده دوربین مداربسته

از جمله مشکلات پردازنده که می‌تواند علت چشمک زدن دوربین مدار بسته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرم‌شدن بیش از حد پردازنده: اگر پردازنده دوربین بیش از حد گرم شود، ممکن است عملکرد دوربین به‌طور موقت مختل شده و چراغ دوربین چشمک بزند. این مشکل می‌تواند به‌دلیل محیط گرم یا تهویه نامناسب رخ دهد.
  • مشکلات فنی پردازنده: اگر پردازنده دوربین خراب شده باشد، ممکن است تصویر تار باشد یا اصلاً تصویری وجود نداشته باشد. در این صورت، چراغ دوربین ممکن است چشمک بزند یا به‌طور ثابت روشن بماند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در سیستم دوربین مداربسته خود، می‌توانید روی متخصصان ما در پرشیا سرویس حساب باز کنید. برای این کار کافی است تا با شماره ‏۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید.‏

در صورتی که با مشکلی در پردازنده خود مواجه شدید، سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

در صورتی که با مشکلی در پردازنده خود مواجه شدید، سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

هک شدن دوربین مداربسته

هک شدن دوربین مداربسته نیز می‌تواند علت چشمک زدن دوربین مدار بسته باشد. در صورت هک‌شدن، چراغ دوربین چشمک می‌زند و برای حل آن، رمز دوربین را تغییر داده و از یک رمز عبور قوی استفاده کنید.

مشکلات مربوط به لنز

در برخی موارد، مشکلات مربوط به لنز دوربین می‌توانند علت چشمک زدن چراغ دوربین مداربسته باشند.

  • کثیف شدن لنز: اگر لنز دوربین کثیف باشد، نور کافی به سنسور دوربین نمی‌رسد و ممکن است تصویر تار شده و چراغ دوربین چشمک بزند.
  • مشکل فوکوس: اگر لنز دوربین به‌درستی فوکوس نکند، باز هم تصویر تار می‌شود و ممکن است شاهد چشمک زدن چراغ دوربین باشید.
  • آسیب‌دیدگی لنز: در موارد نادرتر، ممکن است لنز دوربین آسیب‌دیده باشد که در این صورت نیز تصویر تار شده و چراغ دوربین چشمک می‌زند.

جمع‌بندی

با توجه به این که عوامل مختلفی می‌توانند علت چشمک زدن دوربین مدار بسته باشند، برای تشخیص دقیق مشکل بهتر است ابتدا عوامل مختلف را بررسی کرده و سپس در صورت نیاز اقدام به تعمیر آن نمایید. شما همچنین می‌توانید برای دریافت راهنمایی در این زمینه یا خدمات نصب و تعمیر دوربین مداربسته، با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *