مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

تعمیر دوربین مداربسته سوخته

تعمیر دوربین مداربسته سوخته

دوربین‌های مداربسته به عنوان ابزاری کارآمد برای ارتقای امنیت اماکن مسکونی، تجاری و صنعتی، نقش مهمی در حفظ جان و مال افراد ایفا می‌کنند. با این حال، این دوربین‌ها نیز مانند هر دستگاه الکتریکی دیگری، ممکن است در معرض خرابی و نقص قرار بگیرند. تعویض دوربین‌های مداربسته می‌تواند هزینه‌های گزافی به همراه داشته باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد به دنبال تعمیر دوربین مداربسته سوخته خود هستند.

در ادامه این مقاله به مشکلات رایج سوختن دوربین مداربسته خواهیم پرداخت و نکاتی را به شما خواهیم گفت تا با کمک آن از بروز این مشکلات بتوانید جلوگیری کنید. اما منظور از سوختن چیست؟ در بخش بعدی به این سوال پاسخ خواهیم داد.

منظور از سوختن دوربین مداربسته چیست؟

قبل از این که درباره تعمیر دوربین مداربسته سوخته صحبت کنیم، ابتدا لازم است بدانیم که به چه دوربینی سوخته می‌گویند. امروزه دوربین‌های مداربسته به ابزاری حیاتی برای حفظ امنیت افراد و اموال تبدیل شده‌اند. بااین‌حال، این دستگاه‌ها مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، می‌توانند دچار مشکل شده و از کار بیفتند.

یکی از رایج‌ترین مشکلات، سوختن دوربین مداربسته است؛ در واقع، سوختن به‌معنای از کار افتادن کامل یا جزئی دوربین است، به‌طوری که دیگر قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود. این اتفاق ممکن است به‌دلایل مختلفی همچون سوختن هارد دوربین و آداپتور صورت بگیرد و دوربین روشن نشود.

اگر دوربین مداربسته شما سوخته است، اولین قدم این است که منبع مشکل را پیدا کنید. اگر مشکل از هارد یا آداپتور باشد، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید؛ اما اگر مشکل از قطعات داخلی دوربین باشد، آن را باید به یک فرد متخصص در زمینه تعمیر دوربین مداربسته سوخته بسپارید.

دوربین مداربسته سوخته

مشکلات و علت‌های رایج سوختن دوربین مداربسته

در این ‌بخش با دلایل سوختن دوربین مداربسته آشنا خواهید. دانستن این موارد کمک زیادی به شما در جلوگیری از سوختن آن و پرداختن هرینه اضافی برای تعمیر دوربین مداربسته خواهد کرد.

فاصله از منبع تغذیه

یکی از عواملی که می‌تواند منجر به سوختن دوربین مداربسته شود، فاصله از منبع تغذیه است. زمانی که در سیستم امنیتی از یک منبع تغذیه برای چندین دوربین استفاده می‌شود، افت ولتاژ در مسیر کابل‌کشی ممکن است باعث ناتوانی دوربین در عملکرد صحیح شود.

برخی افراد برای حل این مشکل، ولتاژ منبع تغذیه را افزایش می‌دهند تا در صورت افت ولتاژ، ولتاژ کافی به دوربین‌ها برسد، اما این کار می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا ولتاژ بالا به دوربین‌هایی که در فاصله کمتری نصب شده‌اند، می‌رسد و احتمال سوختن و آسیب‌دیدن آن‌ها را افزایش می‌دهد. در نتیجه، مجبور به تعویض یا تعمیر دوربین مداربسته سوخته خواهید شد.

منبع تغذیه باید در فاصله مناسبی از دوربین مداربسته باشد

گرما و تابش نور

نور خورشید با تابش خود می‌تواند به سنسور تصویر دوربین مداربسته آسیب جدی وارد کند و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. در برخی موارد، تابش شدید نور خورشید حتی می‌تواند منجر به خرابی کامل و سوختن حسگر تصویر دوربین شود. علاوه‌بر تابش مستقیم نور خورشید، انعکاس نور از سطوح مختلف نیز می‌تواند به گرم‌شدن دوربین و آسیب‌رساندن به آن منجر شود.

بنابراین، هنگام نصب دوربین، باید به این نکته نیز توجه کنید که آیا دوربین در معرض انعکاس نور از سطوحی مانند شیشه، فلز یا آب قرار می‌گیرد یا خیر. توجه به این نکات طول عمر دوربین شما را افزایش داده و باعث می‌شود تا هزینه‌ای اضافی برای تعمیر دوربین مداربسته سوخته متحمل نشوید. شما همچنین برای دانستن عوامل موثر بر هزینه تعمیر دوربین مداربسته می‌ توانید به صفحه لینک شده مراجعه نمایید.

کابل‌کشی نامناسب

یکی از دلایل رایج سوختن دوربین‌های مداربسته که شاید برایتان عجیب به‌نظر برسد، کابل‌کشی با طول نامناسب است. فرض کنید که به اشتباه، برای یک مسیر ۴۰ متری از کابل ۶۰ متری استفاده می‌کنید و مجبور به حلقه‌کردن مازاد کابل در سقف کاذب می‌شوید. این کار می‌تواند میدان الکترومغناطیسی قوی در اطراف حلقه کابل ایجاد کند که به‌ مرور زمان به برد دوربین آسیب رسانده و باعث سوختن آن می‌شود.

علاوه‌براین، حلقه کردن کابل، دمای محیط و نوسانات برق را در اطراف آن افزایش می‌دهد که این امر نیز می‌تواند به گرم‌شدن بیش از حد دوربین و در نهایت سوختن آن منجر شود.

برای تعمیر دوربین مداربسته سوخته خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید‏.

کابل کشی نامناسب منجر به سوختن دوربین مداربسته می‌شود

برخورد صاعقه

برخورد صاعقه می‌تواند به‌عنوان یکی از مخرب‌ترین عوامل برای سیستم‌های دوربین مداربسته شناخته شود. در این شرایط، دو نوع آسیب ممکن است به دوربین‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها وارد شود:

  • آسیب کلی و از بین رفتن کامل: در این حالت صاعقه مستقیم به دوربین برخورد می‌کند و بوی سوختگی از DVR به مشام خواهد رسید. دراین حالت DVR غیرقابل تعمیر بوده و باید آن را جایگزین کنید.
  • آسیب جزئی و از کار افتادن برخی از پورت‌ها: در این حالت صاعقه به‌طور غیرمستقیم به دوربین یا‎ DVR ‎آسیب می‌رساند‎. این امر می‌تواند به‌دلیل عبور جریان صاعقه از کابل‌ها یا سیم‌های برق به وجود آید‎.‎ در این حالت یک یا دو تا از پورت‌ها کار نخواهند کرد. در این حالت تعمیر دوربین مداربسته سوخته امکان‌پذیر است و با تعویض پورت‌های آسیب دیده، می‌توان این کار را انجام داد.

برخورد صاعقه از عوامل خرابی دوربین مداربسته است

بخش‌های در معرض خطر سوختن

در این‌ بخش به معرفی قسمت‌های مختلف دوربین مداربسته که در معرض سوختگی قرار دارند، خواهیم پرداخت.

آداپتور دوربین مداربسته

آداپتور و منبع تغذیه، نقش حیاتی در تامین برق دوربین مداربسته دارند و خرابی آن‌ها می‌تواند کل سیستم را مختل کند. دلایل مختلفی برای سوختن این قطعات وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

  • ضربه و آسیب فیزیکی: واردشدن ضربه، افتادن، شکستگی یا نفوذ آب به آداپتور می‌تواند به مدارهای داخلی آن آسیب برساند و باعث خرابی و سوختن آن شود. در این شرایط، نیاز به تعمیر دوربین مداربسته سوخته خواهید داشت.
  • نوسانات برق: نوسانات ولتاژ در شبکه برق می‌تواند به‌ مرور زمان به آداپتور آسیب برساند و در نهایت منجر به سوختن آن شود. این مشکل در آداپتورهای بی‌کیفیت که از قطعات نامرغوب ساخته شده‌اند، بیشتر شایع است.
  • بی‌کیفیت بودن آداپتور: استفاده از آداپتورهای غیراصل و بی‌کیفیت که مطابق با استانداردهای لازم ساخته نشده‌اند، عمر مفید آن‌ها را به‌ شدت کاهش می‌دهد و خطر سوختن آن‌ها را افزایش می‌دهد. این آداپتورها اغلب ولتاژ و آمپر نامناسبی را به دوربین ارائه می‌کنند که می‌تواند به مدارهای آن آسیب برساند.

شما برای تعمیر دوربین مداربسته سوخته می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید.

آداپتور دوربین مداربسته

DVR

سوختن DVR معمولا به سه دلیل صورت می‌گیرد؛ نوسان برق، رطوبت و آب، دمای محیط نامناسب. همانطور که می‌دانید، نوسانات برق می‌توانند به انواع لوازم الکترونیکی آسیب برسانند و آن‌ها را از کار بیندازند. دوربین‌های مداربسته و تجهیزات جانبی آن‌ها مانند DVR نیز از این قاعده مستثنی نیستند. همچنین کیفیت آداپتور نیز بر سوختن DVR تاثیرگذار است.

بنابراین سعی کنید از آداپتورهای اصل و باکیفیت استفاده نمایید. این کار همچنین از ایجاد هزینه اضافی برای تعمیر دوربین مداربسته سوخته در آینده جلوگیری می‌کند. همچنین دمای محیط و رطوبت آن را باید کنترل کنید.

در شرایطی که نوسان برق رخ می‌دهد، احتمال آسیب‌دیدن دوربین‌ها و تجهیزات جانبی آن‌ها به‌خصوص اگر در فاصله نزدیک به منبع نوسان نصب شده باشند، به‌طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. در صورت بروز چنین مشکلاتی، نیاز به تعمیر DVR یا NVR (در دوربین‎‌های تحت شبکه) دوربین مداربسته خواهید داشت.

تعمیر DVR دوربین مداربسته

هارد دوربین مداربسته

هارد دیسک، قلب تپنده سیستم ذخیره‌سازی تصاویر دوربین مداربسته است و سلامت آن برای عملکرد صحیح سیستم ضروری است. متاسفانه، هارد دیسک‌ها به‌دلیل ظرافت و پیچیدگی، می‌توانند در معرض آسیب و خرابی قرار بگیرند. یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه می‌شوند، عدم ذخیره‌سازی تصاویر توسط هارد دیسک است. این موضوع ممکن است به‌ خاطر سوختن هارد دیسک یا خرابی قسمت پاور اتفاق بیفتد. در نتیجه نیاز به تعمیر دوربین مداربسته سوخته خود خواهید داشت.

در این مواقع سعی کنید ابتدا با فرمت‌کردن هارد، این مشکل را حل نمایید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، به یک متخصص تعمیر هارد سوخته دوربین مداربسته مراجعه کنید.

آیا تعمیر دوربین مداربسته سوخته ممکن است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امر بستگی به شرایط مختلفی دارد. در بعضی مواقع مانند سوختگی آداپتور، با وجود امکان‌پذیر بودن، هزینه تعمیر آن مقرون به‌صرفه نیست. بنابراین بهتر است یک آداپتور نو از بیرون تهیه کنید. از طرفی در سایر بخش‌ها که آن قطعه قیمت بالایی دارد، با تعویض قطعات معیوب می‌توان دوربین مداربسته را تعمیر نمود. همچنین همانطور که در متن به آن اشاره شد، در برخی مواقع مانند برخورد صاعقه، قطعه به کلی معیوب می‌شود و امکان تعمیر دوربین مداربسته سوخته وجود نخواهد داشت.

آیا تعمیر دوربین مداربسته سوخته ممکن است؟

در این مقاله درباره مشکلات و عواملی که باعث سوختن دوربین مداربسته می‌شوند، صحبت کردیم. سوختن دوربین مداربسته به ‌معنای از کار افتادن کامل یا جزئی این دستگاه است؛ به‌طوری که دیگر قادر به انجام وظایف خود، یعنی ضبط و انتقال تصاویر، نخواهد بود. چنان‌چه مشکلی در این زمینه برای شما پیش آمد، برای تعمیر دوربین مداربسته سوخته خود می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۵۴۸۷۱۲۰۰ تماس بگیرید.‏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *