مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

علت وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی و روش حل آن

از زمانی که دوربین‌های مداربسته به بازار معرفی شدند، افراد و سازمان‌ها به‌ دلیل نیاز به امنیت و نظارت بیشتر به استفاده از آن‌ها پرداختند و به مرور زمان به دوربین‌های مداربسته علاقه‌مند شدند. این دوربین‌ها به‌ ویژه در مکان‌های عمومی، تجاری و مسکونی به ابزاری ضروری تبدیل شده‌اند تا به شناسایی و پیشگیری از جرم و جنایت کمک کنند، رفتار کارکنان را تحت نظر قرار دهند و روند فعالیت‌ها را ثبت و ضبط کنند. هدف اصلی این سیستم‌ها افزایش امنیت، ارائه شواهد در صورت وقوع حوادث و ایجاد حس آرامش در کاربران است.

با اتصال گوشی به دوربین مداربسته افراد در هر جا که باشند به راحتی می‌توانند به بررسی و نظارت بپردازند اما ممکن است در برخی موارد این اتصال صورت نگیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه علت وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی چیست و چگونه باید آن را برطرف کرد بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید!

 

چرا دوربین مداربسته به گوشی وصل نمیشود؟

وصل کردن دوربین مداربسته به گوشی نیاز به توجه نکاتی دارد که اگر به درستی رعایت نشوند باعث بروز اختلال و یا عدم اتصال می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

عدم تنظیمات درست شبکه

دوربین و گوشی هر دو باید به یک شبکه وای فای متصل شوند. در غیر این صورت اتصال بین این دو دستگاه رخ نمی‌دهد. همچنین  علت قطع شدن انتقال تصویر می‌تواند به دلیل قطعی ناگهانی در اینترنت نیز اتفاق بیفتد که باید سریعا بررسی شود.

پیکربندی نادرست

تنظیمات اولیه در دوربین‌ها مانند پورت یا IP باید به درستی انجام شود. پس باید اطلاعات را دوباره بررسی کنید.

بررسی نرم افزار یا اپلیکیشن

نرم افزاری که از آن برای ارتباط دوربین مداربسته و گوشی استفاده می‌کنید باید حتما به روزرسانی شده باشد.

بررسی مشکلات فایروال یا آنتی ویروس

در برخی موارد برنامه‌های فایروال و انتی ویروس ممکن است دسترسی شما را مسدود کند که باید موقتا غیرفعال شوند.

علت وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی

عدم دسترسی به اینترنت

حتما باید دوربین و گوشی به اینترنتی متصل باشد. عدم اتصال به اینترنت می‌تواند دلیل وصل نشدن گوشی به دوربین مداربسته باشد.

بررسی اتصالات سخت افزاری

در بعضی موارد ممکن است دوربین، مودم یا گوشی دارای ایراد سخت افزاری باشد و در نتیجه باید برای تعمیر دوربین مداربسته از یک تعمیرکار ماهر برای بررسی کمک گرفته شود.

رمز عبور اشتباه

دوربین‌های دارای رمز عبوری هستند که اگر به اشتباه وارد شود، اتصال رخ نمی‌دهد. در نتیجه باید رمز عبور صحیح را از فروشنده دریافت کنید.

عدم تطابق نسخه سیستم عامل با اپلیکیشن

ممکن است موبایلی که از آن استفاده می‌کنید سیستم عامل قدیمی داشته باشد که باعث عدم اتصال بین گوشی و دوربین خواهد شد.

محدودیت دسترسی از سمت ارائه دهنده اینترنت

برخی از ارائه دهندگان اینترنت به کاربر دسترسی اتصال در موارد خاصی را نمی‌دهند. در نتیجه ممکن است علت نشان ندادن دوربین مدار بسته در گوشی همین محدودیت باشد که باید با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس گرفته و برای رفع این مشکل کمک بگیرید.

  • نکته: اگر علاوه بر اتصال گوشی به دوربین قصد اتصال لپ تاپ به آن را دارید، کافی است پس از بررسی موارد بالا، اتصال DVR به لپ تاپ را هم چک کنید!

علت وصل نشدن دوربین شیامی به گوشی چیست

 

علت وصل نشدن دوربین شیائومی به گوشی چیست؟

  1. پیکربندی نادرست در برنامه Mi Home: یکی از رایج‌ترین دلایل وصل نشدن دوربین شیائومی به گوشی، تنظیمات نادرست در برنامه Mi Home است. مطمئن شوید که تنظیمات منطقه (Region) به درستی انتخاب شده و دوربین به حساب کاربری شما اضافه شده است. آنتی ویروس هم ممکن است باعث عدم دسترسی برنامه Mi Home شود. پس آن را بررسی کنید و
  2. عدم مطابقت باند و وای فای: دوربین‌ها اکثرا از باند‌ ۲.۴ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.
  3. ضعف وای فای: سیگنال‌های وای فای باید بررسی شوند و دوربین در جای نزدیک به مودم قرار گرفته باشد.
  4. بررسی اتصال دقیق اینترنت: باید اتصال اینترنت را به درستی چک کنید. همچنین ممکن است به طور موقت مشکلاتی در این اتصال رخ داده باشد.
  5. استفاده از VPN: توجه داشته باشید که استفاده از VPN باعث عدوم اتصال می‌شود.
  6. بررسی نرم افزاری: حتما از آخرین نسخنه نرم افزار بر وری دوربین و گوشی استفاده کنید تا اتصال راحت‌تر صورت گیرد.

 

علت وصل نشدن دوربین مداربسته برایتون به گوشی چیست؟

اینکه چرا گوشی به دوربین مداربسته وصل نمیشه می‌تواند به خاطر نوع برند و مدل آن هم باشد. در استفاده از هر مدل و برند باید به دفترچه راهنما و توضیحات فروشنده توجه شود. علاوه بر آن گاهی ورود اطلاعات شبکه، مانند SSID و رمز عبور وای‌ فای می‌تواند از دسترسی شما جلوگیری کند. معمولا باند ۲.۴ گیگاهرتز در دوربین‌ها پشتیبانی می‌شود و فاصله زیاد مودم می‌تواند باعث ارسال سیگنال ضعیف یا عدم دسترسی شود. اپلیکشن ها نیز باید به روز رسانی شده باشند و همچنین اطلاعات کاربر به درستی در آن وارد شود. پس از بررسی این موارد حتما قسمت‌های قبل را مطالعه کنید زیرا هر کدام از عوامل بالا می‌تواند علت وصل نشدن گوشی به دوربین برایتون باشد.

کلام پایانی

وصل شدن دوربین مداربسته به گوشی کار آسانی است که البته باید با توجه به نکات مطرح شده صورت بگیرد. اگر در هنگام اتصال به مشکل برخوردید، نباید نگران شوید. زیرا در این مقاله به بررسی علت وصل نشدن دوربین مداربسته به گوشی و راه حل رفع آن پرداختیم. امیدواریم مطالب ارائه شده برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *