مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

آشنایی با ۶ علت ضبط نکردن دوربین لامپی و راه حل‌های آن

دوربین‌های لامپی با قابلیت ضبط ۳۶۰ درجه، اتصال بی‌سیم و بدون نیاز به دستگاه DVR یا NVR، از جدیدترین و محبوب‌ترین سیستم‌های نظارتی هستند که گاهی اوقات با مشکلاتی در عدم ضبط تصاویر مواجه می‌شوند. در چنین شرایطی باید علت ضبط نکردن دوربین لامپی شناسایی و سپس راهکارهای لازم برای رفع مشکل اجرایی شود. در این نوشته از پرشیا سرویس قصد داریم به بحث جذاب دوربین‌های لامپی که گاها با نام دوربین‌های جاسوسی نیز شناخته می‌شوند بپردازیم و علت ذخیره نکردن دوربین مداربسته لامپی را به همراه راهکارهای قابل اجرا توسط کاربران را شرح دهیم.

دلایل ضبط نکردن دوربین لامپی

از آن جایی که دوربین‌های لامپی در بازار ایران نوپا هستند، هنوز کاربران کمی با این مدل دوربین‌های نظارتی آشنایی دارند. کیفیت ضبط قابل قبول با دید ۳۶۰ درجه، اتصال بی‌سیم، امکان ضبط صوت، قابلیت تغییر حافظه و عدم نیاز به دستگاه DVR یا NVR در کنار قیمت ارزان این دوربین‌ها از جمله عواملی هستند که کاربران را به سمت خرید دوربین‌های لامپی ترغیب می‌کنند؛ اما گاهی اوقات پیش می‌آید که هیچ تصویری توسط دوربین لامپی ضبط نمی‌شود. در این شرایط باید منبع مشکل در علت ضبط نکردن دوربین لامپی شناسایی شود که در ادامه این مطلب به این بحث جذاب می‌پردازیم.

دلایل ضبط نکردن دوربین لامپی

علت اول: پر شدن حافظه میکرو SD یا خرابی آن

حافظه میکرو SD دوربین‌های لامپی هر ۲۰ روز یک بار فرمت می‌شوند تا تصاویر جدیدی جایگزین تصاویر قبلی در ضبط دوربین شوند. اما گاهی اوقات خطا در فرمت و یا پر شدن سریع‌تر حافظه دوربین قبل از اتمام دوره ۲۰ روزه، باعث بروز مشکلاتی در ذخیره تصاویر می‌شود. در این حالت اگر به دنبال علت ضبط نکردن دوربین لامپی باشید، باید تنظیمات حافظه دوربین لامپی را در گوشی چک کنید تا از فرمت شدن آن در هر بازه زمانی و پر نشدن آن مطمئن شوید. در صورتی که حافظه میکرو SD با مشکل مواجه شود، بایستی در اسرع وقت به مرکز معتبری در حوزه تعمیرات دوربین مداربسته مراجعه کنید.

پر شدن حافظه میکرو SD یا خرابی آن

علت دوم: تعریف زمان بندی یا موشن

یکی دیگر از مواردی که در علت ضبط نکردن دوربین لامپی جای می‌گیرد، تنظیم دوربین در حالت زمان بندی یا موشن است. در حالت زمان بندی کاربر تعیین می‌کند که تحت چه شرایطی و در چه زمان‌هایی ضبط تصاویر انجام گیرد. برای مثال ممکن است کاربر مشخص کند که دوربین در روزهای تعطیل ضبطی انجام ندهد. در این حالت علت ذخیره نکردن دوربین لامپی به زمان بندی ضبط توسط کاربر مربوط می‌شود. علاوه بر این امکان تنظیم ضبط برای این حالت نیز وجود دارد که دوربین صرفا در زمان تشخیص حرکت سوژه یا جسمی اقدام به ضبط کند و در غیر این صورت نیازی به ذخیره تصاویر نیست. در هر دو حالت پاسخ به سوال چرا دوربین لامپی ضبط نمی ‌کند به تنظیمات زمان بندی ارتباط پیدا می‌کند.

علت سوم: تغییر در تنظیمات دوربین لامپی

گاهی اوقات پیش می‌آید که کاربران تنظیمات دوربین لامپی را در گوشی هوشمند خود تغییر می‌دهند و همین کار منجر به ضبط نشدن تصاویر توسط دوربین لامپی می‌شود. بنابراین اگر به دنبال علت ضبط نکردن دوربین لامپی هستید، ابتدا مطمئن شوید که تغییری در تنظیمات ضبط دوربین ایجاد کرده‌اید یا خیر. اگر تنظیمات را تغییر داده‌اید، آن را درست کنید و سپس مجدد دوربین را راه اندازی کنید.

تغییر در تنظیمات دوربین لامپی

علت چهارم: دستکاری میدان دید دوربین

دوربین‌هی لامپی توانایی ضبط تصاویر محیط را با دید ۳۶۰ درجه‌ای دارند؛ اما در برخی مواقع پیش می‌آید که از روی قصد میدان دید دوربین دستکاری می‌شود و ضبط دوربین لامپی به حالت توقف درمی‌آید. تشخیص علت ضبط نکردن دوربین لامپی در این حالت با قطع شدن به یک باره ضبط و از روی منو تنظیمات ضبط تا حدی آسان است. با این حال گاهی اوقات ممکن است قطع شدن ناگهانی ضبط تحت تاثیر عوامل دیگر باشد و نتوان علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته را به این راحتی‌ها تشخیص داد. لذا پیشنهاد می‌کنیم در صورت توقف ضبط و عدم توانایی دوربین لامپی در ضبط مجدد، با کارشناسان پرشیا سرویس در ارتباط باشید تا شما را در خصوص رفع مشکل ضبط نکردن دوربین لامپی راهنمایی کنند.

دستکاری میدان دید دوربین‌های لامپی

علت پنجم: اختلال در شبکه

اگر از اینترنت برای انتقال داده‌ها و دریافت تصاویر در گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنید، ممکن است اختلال در شبکه اینترنت علت ضبط نکردن دوربین لامپی باشد. در بیشتر مواقع کندی سرعت اینترنت یا قطعی آن از دلایل ضبط نکردن دوربین لامپی است و این گونه هیج تصویری در صفحه نمایش از ضبط دوربین مشاهده نمی‌شود. بنابراین در بررسی علت ضبط نکردن دوربین مداربسته لامپی ابتدا وضعیت شبکه را چک کنید. گاهی اوقات کم بودن پهنای باند می‌تواند دلیل ذخیره نکردن دوربین لامپی باشد.

معمولا دور بودن دوربین لامپی از روتر و یا سیگنال ویدئویی ضعیف از قابلیت ضبط دائمی دوربین لامپی جلوگیری می‌کند و گاها دوربین با چالش در ذخیره اطلاعات مواجه می‌شود. پس اگر بتوانید پهنای باند اینترنت را افزایش دهید و موانع فیزیکی بین دوربین لامپی و روتر را از میان بردارید، به احتمال زیاد مشکل مربوط به علت ضبط نکردن دوربین لامپی حل می‌شود.

احتمال بروز اختلال در شبکه دوربین لامپی

علت ششم: سخت افزار دوربین لامپی

اگر تمامی دلایل ضبط نکردن دوربین لامپی را بررسی کردید و همچنان منبع مشکل پیدا نشد، احتمالا این بار علت ضبط نکردن دوربین لامپی به مشکلات سخت افزاری مربوط می‌شود. متاسفانه در این حالت کاری از دست شما ساخته نیست و باید برای رفع مشکل پیش آمده و انجام تست‌های سخت افزاری به مرکز تعمیرات دوربین‌های مداربسته مراجعه کنید.

جمع بندی

دوربین‌های لامپی از جدیدترین و محبوب‌ترین دوربین‌های نظارتی در بازار هستند که در مدت زمان کوتاهی فروش بالایی را در بین انواع دوربین‌ها به خود اختصاص داده‌اند؛ اما این دوربین‌ها نیز همچون سایر مدل‌های دیگر سیستم‌های نظارتی با مشکلاتی مواجه هستند که یکی از این مشکلات به علت ضبط نکردن دوربین لامپی مربوط می‌شود. عوامل بسیار زیادی در این موضوع دخیل هستند که در این نوشته به بررسی ۶ علت ضبط نکردن دوربین مدار بسته لامپی که جزو مهم‌ترین‌ها بودند، پرداختیم.

اگر به هر دلیلی پس از مطالعه این مطلب نتوانستید منبع مشکل ضبز نکردن دوربین را پیدا کنید، کافیست با کارشناسان ما در پرشیا سرویس در ارتباط باشید و مشاوره رایگانی در خصوص مشکلات و چالش‌های به وجود آمده برای انواع دوربین‌های مداربسته را دریافت کنید. اگر با تماس تلفنی و راهنمایی‌های کارشناسان مشکل دوربین لامپی حل نشد، تیم پرشیا سرویس در خصوص مراجعه حضوری برای تعمیرات دوربین مداربسته اطلاعات لازم را به شما همراهان همیشگی ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *