مقالات مربوط تعمیر ویدئو پروژکتور

بررسی ۷ علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور + راهکارهای کاربردی

در برخی مواقع مشکلات رایجی برای سیستم‌های ویدئو پروژکتور پیش می‌آید که با بررسی و مطالعه دلایل این مشکلات می‌توان نسبت به رفع آن‌ها اقدام کرد. یکی از این چالش‌ها، روشن نشدن پروژکتور است و همین عامل به ما اخطار می‌دهد که به احتمال زیاد دستگاه با اشکالاتی مواجه است. از این رو باید علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور را پیدا کرد و برای رفع آن اقدامات لازم را انجام داد. حال در این نوشته از پرشیا سرویس قصد داریم به بررسی دلیل روشن نشدن ویدئو پروژکتور بپردازیم و ببینیم که چه اشکالات و خطاهای در پشت پرده خاموشی و روشن نشدن دستگاه نهفته است. سپس در صورت امکان راهکارهای عمومی را برای هر مشکل شرح خواهیم داد و در نهایت اگر با وجود تمامی این موارد ذکر شده، مشکل دستگاه برطرف نشد، می‌توانید بلافاصله با کارشناسان ما در ارتباط باشید و راهنمایی‌های دقیق‌تری در خصوص پروژکتور دریافت کنید.

بررسی ۷ علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور

روشن نشدن پروژکتور در حالت‌های مختلفی خود را نشان می‌دهد. برای مثال ممکن است هیچ علامتی در پروژکتور نشان داده نشود و دستگاه به کلی خاموش باشد. در حالت دیگر دستگاه به ظاهر روشن است، اما پیغام و خطاهایی را در صفحه ظاهر می‌کند که معمولا یکی از این پیغام‌های رایج No signal است. همچنین نمایش پیغام No supported، خاموشی لامپ و خاموشی به یکباره دستگاه از دیگر مواردی است که در دسته مشکلات روشن نشدن ویدئو پروژکتور جای می‌گیرد. با آگاهی از این مسائل حال در ذیل به بررسی ۷ علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور می‌پردازیم.

بررسی دلایل روشن نشدن پروژکتور

برد پاور ویدئو پروژکتور؛ اولین دلیل روشن نشدن پروژکتور

برد پاور از اصلی‌ترین قطعات به کار رفته در ویدئو پروژکتور است که در معرض نوسانات و افت و خیزهای برق قرار می‌گیرد و هر آن ممکن است به مشکل بربخورد و حتی در لحظه خراب شود. اگر این قطعه در ویدئو پروژکتور خراب شود، نهایتا باعث خاموشی دستگاه می‌شود و همین عامل به تنهایی می‌تواند علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور باشد. برای اطمینان از این که مشکل از برد پاور است، ساده‌ترین راه فشردن دکمه پاور و روبه‌رو شدن با عدم واکنش در پروژکتور است. اما با همین راه ساده نمی‌توان درباره دلیل روشن نشدن ویدئو پروژکتور مطمئن شد و بهتر است پس از بررسی فاکتورهای دیگر به مرکزی معتبر جهت تعمیر دستگاه مراجعه کرد.

بررسی برد پاور در دلیل روشن نشذن ویدئو پروژکتور

قفل شدن پنل دستگاه؛ دومین علت روشن نشدن پروژکتور

در برخی مواقع روشن نشدن ویدئو پروژکتور به خاطر قفل شدن پنل دستگاه رخ می‌دهد. به عبارتی اگر تنظیمات منو دستگاه به گونه‌ای تغییر باید که روشن شدن دستگاه فقط با ریموت انجام گیرد، پنل قفل می‌شود و دکمه‌های پنل در باز شدن دستگاه کار نمی‌کند. بنابراین مطمئن شوید که علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور به خاطر قفلی پنل نیست و حتما تنظیمات ویدئو پروژکتور را طبق دفترچه راهنما پیش ببرید تا در حین مراحل به مشکل خاصی برنخورید.

قفل شدن پنل؛ دلیل روشن نشدن ویدئو پروژکتور

مشکل و خرابی در برد اصلی؛ سومین دلیل روشن نشدن ویدئو پروژکتور

مین برد یا همان برد اصلی دستگاه پروژکتور، می‌تواند علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور را در بر بگیرد. در هر صورت مین برد، از اجزای اصلی پروژکتور است و بروز مشکل در آن اخطاری برای سایر قطعات و روشنایی دستگاه محسوب می‌شود. هر گونه مشکل در برد اصلی به مرور زمان به مرگ تدریجی دستگاه می‌انجامد و به همین خاطر است که متخصصین همواره تاکید می‌کنند که در صورت مشاهده هر گونه اشکال در مین برد، حتما به تعمیر کننده پروژکتور مراجعه کنید. مین برد زمانی مشکل خود را بیرون می‌دهد که کیفیت و وضوح تصاویر خروجی از دستگاه افت پیدا کند و دستگاه به یکباره خاموش شود. در هر دو این حالات باید بلافاصله با کارشناسان پرشیا سرویس تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را در این خصوص دریافت کنید.

برد اصلی؛ علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور

نمایش پیغام No signal؛ چهارمین علت روشن نشدن پروژکتور ال ای دی

علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور می‌تواند با نمایش پیغام No signal در صحنه اتفاق بیوفتد. در صورتی که با این پیام مواجه شدید، نگران نباشید، چراکه در بیشتر مواقع مشکل با اتصال درست کابل‌ها و رفع قطعی سیگنال بین سیستم و پروژکتور برطرف می‌شود. برای اتصال درست کابل‌ها حتما راهنمای مدل ویدئو پروژکتور را به خوبی مطالعه کنید تا از وصل کردن درست هر کابل به دستگاه مطمئن شوید. در صورتی که با وصل کردن درست کابل‌ها همچنان مشکل نبود سیگنال برطرف نشد، تنظیمات دستگاه را چک کنید. تنظیمات سیگنال ورودی در ویدئو پروژکتور باید روی یکی از حالت‌های RGB یا YCbCr/YPbPR قرار گرفته باشد.

خطای نبود سیگنال در علت روشن نشدن پروژکتور ال ای دی

چشمک زدن چراغ هشدار؛ پنجمین علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور

ممکن است علت بعدی خاموشی و روشن نشدن دستگاه ویدئو پروژکتور به خاطر چشمک زدن چراغ هشدار باشد. در این حالت چشمک زنی هشدار پروژکتور نشان می‌دهد که لامپ ال ای دی با مشکل مواجه شده و باید به دنبال علت روشن نشدن لامپ ویدئو پروژکتور باشید. معمولا برخی اوقات این اتفاق از روی زیاد روشن ماندن ویدئو پروژکتور و داغ شدن آن رخ می‌دهد. پس اگر فن دستگاه فعال باشد و یا دستگاه را برای مدتی خاموش کنید تا خنک شود، به احتمال زیاد منبع علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور پیدا می‌شود و این مشکل نیز برطرف می‌شود.

توجه کنید که برای تسریع در خنک کردن دستگاه می‌توانید فیلترهای هوای پروژکتور را پاکسازی کنید و بعد به دستگاه فرصت کافی بدهید تا بعد از گذشت چند دقیقه خنک شود. با این حال اگر پس از طی کردن این مراحل همچنان با مشکل روشن نشدن پروژکتور روبه‌رو بودید، سراغ مرکز تعمیرات تخصصی پروژکتور بروید.

چشمک زدن چراغ هشدار پروژکتور

باتری کنترل پروژکتور؛ ششمین دلیل روشن نشدن پروژکتور

اگر عادت دارید که دستگاه را با کنترل ریموت روشن و خاموش کنید، مطمئن شوید که کنترل مشکلی نداشته باشد و باتری آن کار کند. بسیار پیش آمده که باتری کنترل ویدئو پروژکتور خالی شود و کاربران از خود بپرسند که چرا پروژکتور روشن نمیشود و در آن لحظه حتی چنین اتفاق ساده‌ای به ذهنشان خطور نکند. این مورد هم علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور را شامل می‌شود که در مواقع زیادی رخ می‌دهد.

باتری کنترل دستگاه ویدئو پروژکتور

بالا رفتن دمای پروژکتور؛ آخرین دلیل روشن نشدن ویدئو پروژکتور

برخی از دستگاه‌های پروژکتور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی دستگاه تا یک اندازه مشخصی دچار افزایش دما شد، به صورت خودکار خاموش می‌شوند.  این فناوری در بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی وجود دارد و برای جلوگیری از آسیب رسانی به سایر قطعات به کار گرفته می‌شود. بنابراین اولا بررسی کنید و ببینید که ویدئو پروژکتور شما این قابلیت را دارد یا خیر. در صورتی که مجهز به این فناوری باشد، دمای بدنه دستگاه و لامپ را بررسی کنید تا علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور مشخص شود.

افزایش دما؛ دلیل بعدی در روشن نشدن پروژکتور

راهکارهایی برای حل مشکل علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور

همانطورکه دیدیم علت روشن نشدن پروژکتور به فاکتورهای زیادی بستگی دارد. با این وجود در حالت کلی راهکارهایی برای کاربران ارائه شده است که قبل از مراجعه به متخصصین حوزه دستگاه‌های ویدئو پروژکتور می‌توانند انجام دهند.

در صورتی که پروژکتور روشن باشد، اما تصویری در پرده نمایش نبینید:

در قدم اول حتما اتصال کابل‌ها را بررسی کنید. سپس پس از اطمینان از درستی اتصالات، چک کنید و ببینید که مانعی بین لنز و صفحه وجود نداشته باشد. علاوه بر این علت روشن نشدن پروژکتور ال ای دی می‌تواند به خاطر عدم سازگاری دستگاه با منبع فایل رخ دهد. در نهایت حتما از ورودی مناسبی برای پخش ویدئو و تصاویر استفاده کنید.

در صورتی که پروژکتور روشن شود و بلافاصله خاموش شود:

این اتفاق احتمالا در بررسی روشن نشدن لامپ پروژکتور رخ می‌دهد. اگر دستگاه را روشن می‌کنید و بعد بلافاصله دستگاه خود به خود خاموش می‌شود، ممکن است مشکل از دمای بالا و وضعیت فن باشد. این مشکل در علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور معمولا زمانی پیش می‌آید که اجزای داخلی بیش از حد داغ شده باشند و فن برای جلوگیری از بروز آسیب به قطعات دستگاه، بلافاصله پروژکتور را خاموش می‌کند. در این حالت اجازه دهید دستگاه کاملا خنک شود و دوباره شانستان را برای روشن کردن پروژکتور امتحان کنید. اگر باز هم با خاموشی مواجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با کارشناسان پرشیا سرویس تماس بگیرید.

بررسی کابل و اتصالات در راهکارهای روشن نشدن پروژکتور

جمع بندی

در این مطلب از پرشیا سرویس به بررسی ۷ علت روشن نشدن ویدئو پروژکتور پرداختیم و راهکارهای کاربردی را برای هر مورد شرح دادیم. با این حال با بررسی دلایل روشن نشدن پروژکتور به این نتیجه هم رسیدیم که گاهی اوقات مشکل روشن نشدن ویدئو پروژکتور پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و باید برای رفع علت روشن نشدن پروژکتور به مراکز تخصصی تعمیر پروژکتور مراجعه کرد. در این خصوص متخصصین حرفه‌ای پرشیا سرویس با سابقه طولانی در این زمینه و با تجربه‌های فراوان، در اسرع وقت آماده رفع مشکلات دستگاه پروژکتور شما هستند. کافیست با ما تماس بگیرید و خطاها و مشکلات دستگاهتان را با کارشناسان پرشیا سرویس در میان بگذارید. با این کار بلافاصله راهکارهای پیشنهادی به شما ارائه خواهد شد تا هر چه زودتر نسبت به تعمیر پروژکتور اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *