مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

سوختن آداپتور دوربین مدار بسته؛ دلایل اصلی

دوربین‌های مدار بسته مانند تمام وسایل الکترونیکی نیاز به برق دارند. به‌طور معمول، منبع تغذیه دوربین‌های مدار بسته، ۱۲ ولت DC است. آداپتور AC دوربین می‌تواند برق مورد نیاز دوربین را تامین کند. آداپتورها و منابع تغذیه نقش مهمی در عملکرد صحیح سیستم دارند. بنابراین در انتخاب آن‌ها باید دقت کنید. اگر آداپتور اشتباهی را به دوربین وصل کنید، احتمال سوختن دوربین مدار بسته به وجود می‌آید. مانند هر قطعه الکتریکی دیگر، آداپتور ممکن است از کار بیفتد. آداپتورهای ارزان‌قیمت به دلیل کیفیت پایین به سرعت خراب می‌شوند و به دوربین امنیتی آسیب می‌رسانند. باید توجه داشت که افزایش ولتاژ و آمپر در منبع تغذیه ممکن است در دوربین‌های مدار بسته موجب خرابی شود. در اینجا علت سوختن آداپتور دوربین مدار بسته و مبنع تغذیه شرح داده می‌شود.

انواع آداپتور دوربین مدار بسته

انواع آداپتورهایی که به بازار عرضه می‌شوند:

  • آداپتور تک یا لپ‌تاپی دوربین مدار بسته: با استفاده از یک آداپتور، برق هر دوربین تامین می‌شود. مزیت استفاده از این آداپتور هنگام کار با سیستم این است که نقص در یک دوربین بر عملکرد دوربین‌های دیگر تأثیر نمی‌گذارد. به‌طور طبیعی طول عمر آداپتور دوربین مدار بسته تکی کوتاه‌تر از نوع مرکزی ​​است. به دلیل قیمت پایین، این قطعه به‌ندرت تعمیر می‌شود و در صورت خرابی به‌تدریج با مدل بهتری جایگزین می‌شود. اما در هنگام خرید، سعی کنید از بین برندهای اصلی انتخاب کنید.
  • آداپتور مرکزی یا صنعتی دوربین مدار بسته: آداپتور مرکزی قابلیت کنترل چندین دوربین مداربسته را دارد. با توجه به نوع پروژه و تعداد دوربین‌های آن انواع مختلف آمپر ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و غیره در بازار موجود است. مزیت این نوع منبع تغذیه عمر طولانی آن است. از سوی دیگر، اگر برق قطع شود، همه دوربین‌ها از کار می‌افتند و نمی‌توانند تصاویر را ضبط کنند. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آداپتورهای صنعتی دوربین‌های مداربسته این است که تمامی کابل‌ها دارای منبع تغذیه ۱۲ ولت DC هستند که خطر برق‌گرفتگی در هنگام نصب و اجرای پروژه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید از سایت آمازون برای خرید انواع آداپتور دوربین مدار بسته باکیفیت استفاده کنید.

آداپتور تک یا لپ‌تاپی دوربین مدار بسته

علت سوختن آداپتور دوربین مدار بسته

به همان اندازه که خرید یک دوربین خوب مهم است، خرید منبع تغذیه و آداپتور مناسب برای دوربین و سیستم شما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی پس از آماده‌سازی، نگهداری و بهره‌برداری از تجهیزاتی نظیر دوربین‌های مداربسته نیز مهم است. دلیل اصلی خرابی آداپتور‌‌ها این است که بیشتر اوقات کیفیت پایینی دارند و با سیستم مورد استفاده ناسازگار هستند. همچنین عوامل دیگری مانند ضربه، آسیب آب، فرسودگی و شکستگی در سیم نیز منجر به جرقه‌زنی و خرابی وسایل برقی و آداپتورها می‌شوند. دلیل سوختن آداپتور دوربین مدار بسته ممکن است شامل موارد زیر باشد و منجر به آتش‌سوزی شود:

  • سوختن IC یا برد بر اثر نوسان برق
  • ضریب اطمینان پایین در آداپتور
  • استفاده از قطعات بی کیفیت در آداپتور و عدم تحمل آن‌ها در برابر بار داخل
  • انتقال جرقه در داخل پریز به مدار آداپتور

آزمایش آداپتور دوربین مدار بسته

برای تست سلامت آداپتور دوربین مدار بسته می‌توانید دوربین را به آداپتور دیگری با همان ولتاژ متصل کنید. اگر دوربین روشن شد، بنابراین، دلیل خاموش‌شدن دوربین مدار بسته خرابی آداپتور بوده است. برای رفع مشکل، فقط آداپتور را تعویض کنید. همچنین می‌توانید جریان عبوری از آداپتور را با استفاده از اهم‌متر اندازه‌گیری کرده و آن را به این طریق آزمایش کنید. اگر نتوانستید به‌راحتی مشکل را پیدا کنید، می‌توانید برای عیب‌یابی دوربینآداپتور مرکزی یا صنعتی دوربین مدار بسته مدار بسته تحت شبکه خودتان از تیم پرشیاسرویس کمک بگیرید.

 

علت خرابی منبع تغذیه دوربین مدار بسته

تامین برق مناسب برای دوربین‌های مدار بسته بسیار مهم است. یکی از عواملی که باعث سوختن آداپتور می‌شود، ناسازگاری با سیستم مورد نیاز است. از جمله دلیل‌های مهم خرابی منبع تغذیه دوربین مدار بسته می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • افتادن منبع تغذیه و وارد‌شدن ضربه به آن
  • در معرض آب قرار گرفتن منبع تغذیه
  • قطعات بی کیفیت داخل منبع تغذیه

تعمیر آداپتور دوربین مدار بسته

گاهی اوقات ممکن است خرابی آداپتور رخ دهد. در این صورت می‌توانید تعمیر آداپتور دوربین مدار بسته خود را به ما بسپارید. گاهی اوقات با باز‌کردن آداپتور، مشکل آن مانند شکستگی قطعه بر طرف می‌شود. در این صورت، قطعه آسیب دیده تعویض می‌شود. در غیر این صورت باید به فکر خرید یک آداپتور جدید باشید.

راهکار های جلوگیری از سوختن آداپتور دوربین مدار بسته

در اینجا اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای جلوگیری از سوختن دوربین خود و افزایش عمر آن انجام دهید. این راه‌حل‌ها ساده اما کاربردی هستند و به شما کمک می‌کنند از مرگ دوربین خود و خرید مجدد آن جلوگیری کنید:

  • توصیه می‌کنیم یک آداپتور با کیفیت خریداری کنید. این امر خطر سوختگی و آسیب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. آداپتور نویز‌گیر یا بی‌‌صدا تهیه کنید تا در آینده نیز شما را اذیت نکند.
  • هنگام نصب منبع تغذیه به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب برف، باران یا گرد و غبار، آن را در یک محفظه بسته قرار دهید.
  • نکته مهم دیگر این است که اگر قصد دارید منبع تغذیه را در فاصله‌ای دور از دوربین نصب کنید، از آداپتورهای نر و ماده برای اتصال آن استفاده کنید.

منبع تغذیه دوربین مدار بسته

جمع‌بندی

به‌طور کلی، برخی از علل متداول سوختن یا خراب‌شدن آداپتور‌ و منبع تغذیه در دوربین مدار بسته را می‌توان به ولتاژ نامناسب، جریان اضافی، نوسانات برق، عدم کیفیت آداپتور و شرایط محیطی نامناسب نسبت داد. اگر دوربین مدار بسته شما به هر دلیلی که در اینجا ذکر شد، دچار خرابی شد، می‌توانید برای تعمیر دوربین مدار بسته خود با متخصصین ماهر پرشیاسرویس ارتباط گرفته و در اسرع وقت خرابی آن را بر طرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *