مقالات مربوط به تعمیر دوربین مداربسته

راهنمای تامین برق دوربین مدار بسته + راهکارهای کاربردی در زمان قطعی برق

دوربین‌های مداربسته برای ارسال سیگنال به دستگاه دی وی آر و ضبط تصاویر نیاز به برق دارند. برق دوربین مدار بسته به روش‌های مختلفی تامین می‌شود؛ به خصوص زمانی که بحث در مورد قطعی برق و از بین رفتن سیگنال دوربین باشد. در چنین شرایطی سوالی که پیش می‌آید این است که هنگام رفتن برق دوربین مداربسته چه کاری می‌توان انجام داد و در صورتی که برق بره دوربین مدار بسته کار میکنه یا نه. در این مطلب از پرشیا سرویس، ارائه دهنده خدمات تعمیر دوربین مداربسته قصد داریم به ولتاژ مصرفی دوربین‌های مداربسته، نکات مهم در طریقه نصب برق دوربین مداربسته و راهکارهایی برای تامین انرژی مصرفی دوربین‌های مداربسته در زمان قطعی برق بپردازیم.

راهنمای تامین برق دوربین مدار بسته

میزان برق مصرفی دوربین مدار بسته

منبع تغذیه و آداپتور وظیفه تغییر ولتاژ برق شهری از ۲۲۰ ولت به ولتاژ مورد نیاز دوربین مداربسته را برعهده دارد. این ولتاژ مورد نیاز در برق مصرفی دوربین مدار بسته معمولا ۱۲ ولت است و برای دوربین‌های مداربسته گردان ۲۴ ولت در نظر گرفته می‌شود. پس وقتی می‌پرسیم برق دوربین مداربسته چند ولت است، معمولا به عدد ۱۲ و ۲۴ ولتی اشاره می‌شود و به همین خاطر از آداپتور برای تبدیل ۲۲۰ ولت به ولتاژ مورد نیاز دوربین استفاده می‌شود. علاوه بر این برق دوربین های مدار بسته، منبع تغذیه جریان متناوب AC را به جریان مستقیم DC تبدیل می‌کند. در خصوص جریان خروجی منبع هم تعداد دوربین و نوع دوربین تاثیرگذار است و نمی‌توان رقم دقیقی برای آمپر مصرفی بیان کرد.

ولتاژ ورودی و خروجی در تامین برق دوربین‌های مداربسته

برق اضطراری دوربین مدار بسته

دوربین مدار بسته بدون نیاز به برق وجود ندارد. در هر صورت این دستگاه برای تامین انرژی و ارسال سیگنال به دی وی آر نیاز به جریان برق دارد. این جریان برق گاه با آداپتور متصل به منبع تغذیه تامین می‌شود و گاه در زمان قطعی برق با دستگاه ذخیره برق دوربین مدار بسته انرژی مورد نیاز خود را به دست می‌آورد. بنابراین اگر با قطع برق دوربین مداربسته مواجه شدید، هیچ تصویری در توسط دوربین دریافت نمی‌کنید، مگر این که از انواع دوربین مداربسته که با قطع برق کار می‌کنند استفاده کنید. در حالت کلی تامین برق اضطراری دوربین مدار بسته به ۴ صورت انجام می‌گیرد:

برق اضطراری در دوربین مدار بسته

تامین برق دوربین مدار بسته با باتری

اگر به دنبال دوربین مدار بسته بدون برق هستید، باید دوربین مداربسته بی‌سیم و تحت شبکه که با باتری کار می‌کند خریداری کنید. این دوربین‌ها تا زمانی که باتری آن‌ها خالی نشده باشد کار می‌کنند و به همین خاطر باید شارژ شوند. اما نکته مورد توجه در این باره عمر باتری‌های دوربین مداربسته بی‌سیم است. اگر برای شما هم سوال است که برق بره دوربین مدار بسته کار میکنه یا نه، باید بگوییم که بله در این حالت دوربین کار می‌کند، اما به شرطی که باتری خالی نشود.

تامین برق دوربین مدار بسته تحت شبکه با انرژی خورشیدی

این موضوع تنها در مورد دوربین‌هایIP  یا تحت شبکه صدق می‌کند. برخی از دوربین‌های تحت شبکه در بازار وجود دارند که قابلیت ذخیره انرژی و تامین برق به وسیله پنل خورشیدی را دارند. به عبارتی دیگر باتری این دوربین‌ها با پنل خورشیدی شارژ می‌شود و هر زمان نور خورشید کم شود، شارژ ذخیره برای باتری دستگاه فراهم نمی‌شود. این نوع از دوربین‌های تحت شبکه به سختی در بازار یافت می‌شوند و علت این امر به گران بودن دوربین‌های تحت شبکه با تامین انرژی خورشیدی مربوط می‌شود.

تامین برق دوربین‌های مدار بسته با انرژی خورشیدی

تامین برق دوربین مدار بسته با UPS

سیستم‌های تغذیه الکترونیکی یا UPS به عنوان منبع برق پشتیبان برای برق اضطراری دوربین مدار بسته شناخته می‌شوند. اگر به صورت مکرر برق منطقه مورد نصب برای دوربین شما قطع می‌شود، می‌توانید سراغ خرید دستگاه ذخیره برق و تابلو برق دوربین مدار بسته در کنار آن بروید. UPSها از چند جهت در تامین برق دوربین مداربسته کارایی دارند که در ذیل اشاره می‌کنیم:

تامین برق دوربین با UPS

  • تامین انرژی مورد نیاز DVR و دوربین در زمان قطعی برق
  • تامین برق در زمان کاهش ناگهانی ولتاژ بر اثر پدیده Overload یا تجمع بیش از اندازه بارهای الکتریکی
  • جبران افت طولانی مدت ولتاژ ارسالی به دستگاه
  • جلوگیری از سوختن و از کار افتادن دوربین در زمان افزایش شدید و ناگهانی ولتاژ
  • از بین بردن نویز در جریان‌های الکتریکی

تامین برق دوربین مدار بسته با ژنراتور

راهکار آخر برای زمان قطع برق دوربین مداربسته استفاده از ژنراتور است. اما نکته مهم و حائز اهمیت در این باره این است که ژنراتور باید به صورت هوشمند در مدار برق دوربین مداربسته قرار گیرد تا زمانی که برق قطع شد، بلافاصله به صورت خودکار شروع به کار کند و برق از دست رفته را جبران کند.

نکات مهم در طریقه نصب برق دوربین مدار بسته

زمانی که منبع تغذیه را به دوربین وصل می‌کنید، دوربین‌های دور و نزدیک را با سیم برق دوربین مدار بسته به یک منبع تغذیه مشترک وصل نکنید. چراکه در زمان افزایش ولتاژ احتمال دارد دوربین‌های نزدیک‌تر بسوزند. در چنین شرایطی مجبور می‌شوید به دنبال تعمیر دوربین مداربسته سوخته باشید. در مقابل دوربین‌هایی که در فواصل دورتری قرار می‌گیرند، با اتصال به همان منبع تغذیه تصویری به دستگاه ارسال نمی‌کنند.

نکات مهم در نصب دوربین مداربسته

برای حفاظت از اتصالات و عدم برق گرفتگی و سوختگی دوربین مداربسته، استفاده از انواع محافظ برق دوربین مدار بسته ضروری است. لذا باید بهترین محافظ را برای اتصال به دوربین مداربسته انتخاب کنید تا در زمان قطعی برق دچار مشکل نشود.

استفاده ار تابلو برق دوربین مدار بسته باعث می‌شود دوربین و اتصالات در داخل این جعبه قرار گیرد و با عایق کردن محیط از ایجاد نویز جلوگیری شود.

تابلو برق دوربین مداربسته

برای مسیرهای کابل کشی دوربین مداربسته و برقراری اتصال با آداپتور توسط منبع تغذیه لازم است از ترمینال برق دوربین مدار بسته استفاده کنید.

استفاده از آداپتور مناسب برای دوربین مداربسته

اگر فاصله زیادی بین منبع تغذیه و دوربین‌های مداربسته وجود دارد، بهتر است از منبعی با ولتاژ بالاتر مثل ۳۰ تا ۳۶ ولتی استفاده کنید.

اگر منبع تغذیه یا آداپتوری مناسبی برای دوربین‌های مداربسته تهیه و خریداری نکنید، ممکن است با مشکلاتی نظیر سوختن دوربین‌های مداربسته، پرش تصویر، افت کیفیت تصاویر و خراب شدن آداپتور مواجه شوید. اگر در این شرایط با سوختن آداپتور دوربین مداربسته روبه‌رو شوید، دوربین‌ها نیز از کار می‌افتند و دوربین مدار بسته بدون برق می‌ماند.

نصب آداپتور دوربین و تامین برق دوربین مدار بسته به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. اگر سیم برق دوربین مدار بسته را به دقت نگاه کنید متوجه دو نوع سیم می‌شوید. یکی از این سیم‌ها مربوط به پورت شبکه یا BNC است و سیم دوم برای اتصال به منبع تغذیه به کار گرفته می‌شود. اگر از آداپتور مرکزی استفاده می‌کنید، باید از کابل بیشتری برای اتصال دوربین کمک بگیرید.

تامین برق با منبع تغذیه و آداپتور

جمع بندی

تامین برق مصرفی دوربین‌های مداربسته در زمان قطعی برق به چند روش انجام می‌گیرد که در این مطلب از پرشیا سرویس به این ۴ روش اشاره کردیم. لذا حتی در زمان قطع برق دوربین مداربسته می‌توان سیگنال و تصاویر را از دوربین دریافت کرد. از طرفی طریقه نصب برق دوربین مدار بسته نکاتی دارد که هر کاربری باید با این نکات آشنایی کافی کسب کند؛ اما در خصوص نصب دقیق و اتصالات چند دستگاه دی وی آر و دوربین مداربسته توصیه می‌کنیم از متخصصین این حوزه در پرشیا سرویس کمک بگیرید. چراکه اگر از قطعات و ابزارهای درستی در این راستا استفاده نکنید، احتمال سوختن دوربین‌ها، سوختن آداپتور و روشن نشدن دوربین مداربسته پیش می‌آید. از این رو قبل از اقدام به هر کاری حتما با کارشناسان با تجربه و کار بلد پرشیا سرویس در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *