مقایسه محصول

کابل شبکه Cat7 چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

فهرست مطالب

آیا می‌دانید کابل cat7 چیست؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را بگیرید و به صورت کامل با این نوع کابل آشنا شوید. امروزه همه شرکت‌ها و کاربران خانگی برای متصل شدن به اینترنت از شبکه‌های سیمی و بی‌سیم استفاده می‌کنند. در اکثر موارد سرعت دستگاه‌هایی که به صورت سیمی به اینترنت اتصال پیدا می‌کنند بالاتر است همچنین مشکل تاخیر کم‌تری نسبت به شبکه‌های بی‌سیم دارند. اگرچه هر دو روش متصل شدن به اینترنت امروزه پیشرفت‌هایی داشته‌اند و دسترسی با سرعت بالاتری را برای افراد فراهم کرده‌اند، اما در بعضی از موارد لازم است که برای دسترسی تجهیزات به شبکه‌های ارتباطی، شبکه‌های سیمی به‌کاربرده شود.

اما چگونه یک دسترسی مطلوب داشته باشیم؟ یکی از موارد مهم که به ایجاد دسترسی مطلوب در شبکه‌های سیمی کمک می‌کند کابل است. کسب‌وکارها و کاربران شبکه‌های سیمی برای جلوگیری از به‌وجود آمدن هزینه‌های بیهوده و زیاد باید در هنگام طراحی و پیاده سازی حتماً به نوع کابلی که قرار است استفاده کنند توجه کنند تا جواب‌گوی نیازهای آن‌ها باشد. دقت داشته باشید که کابل‌های شبکه سرعت‌های متفاوتی را ارائه می‌کنند و شما باید متناسب با نیاز خود بهترین کابل را انتخاب کنید. در این مقاله شما را با کابل Cat7 آشنا می‌کنیم که یکی از کابل‌های پراستفاده می‌باشد.

کابل cat7 چیست؟

کابل‌های شبکه در انواع گوناگونی در بازار موجود هستند. امروزه کابل‌های CAT 5E، CAT 6، CAT 6A و cat 7 بر اساس نیاز شبکه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما کابل شبکه Cat7 چیست؟ این کابل مثل کابل Cat6A قادر است تا ۱۰ گیگابایت در ثانیه را منتقل کند. البته شایان ذکر است که در شرایط آزمایشگاهی این نوع کابل‌ها می‌توانند تا سرعت ۴۰ گیگابیت در ثانیه را برای طول ۵۰ متر و برای طول ۱۵ متر  را تا سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه منتقل کند.

همچنین این نوع کابل تا فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز را پوشش می‌دهد. از آنجایی که کابل Cat7 دارای روکشی ضخیم است، نرخ تضعیف سیگنال را کاهش می‌دهد. کابل Cat7 از ۴ جفت سیم به‌ هم پیچیده تولید شده‌اند‌. این نوع کابل نسبت به کابل‌های نسل قبل خود از نظر فیزیکی مقداری خمش‌ ناپذیرتر و سخت‌تر است.

در کابل Cat7 نه تنها هر جفت از رشته‌های داخلی روکش دارند بلکه مجموع ۴ جفت رشته داخلی هم دارای یک روکش مضاعف هستند که معمولاً از روکش‌های شیلد یا SSTP و فویل یا SFTP در تولید آن‌ها استفاده می‌شود‌. با توجه به این موضوع این نوع کابل شبکه دارای ساختار بهبود یافته است و برای به کار بردن در شبکه‌هایی که سرعت بسیار بالایی دارند و بر پایه اترنت هستند بسیار کارآمد است، مخصوصاً در شبکه‌های زیرساخت براساس 1000BASE-Tو یا 10GBASE_T مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته‌ای که در مورد کابل Cat7 باید به آن توجه کنید این است که در زمان استفاده از کابل Cat7 برای دسترسی به سرعت بالاتر، لازم است از کانکتور GG45 استفاده کنید.

cat7  - کابل شبکه Cat7 چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

کابل شبکه Cat7 چه قابلیت‌هایی دارد؟

از کابل Cat7 که یک کابل زوج بهم‌ تابیده و دارای شیلد است در شبکه‌های اترنت با سرعت بالا که به دسترسی با سرعتی برابر با ۱ گیگابیت بر ثانیه یا بیشتر نیاز است، استفاده می‌شود‌. کابل Cat7 معمولاً به شکل شیلددار طراحی می‌شوند، از این رو تداخل و نویز را به حداقل می‌رسانند.

این استاندارد در سال ۲۰۰۲ به تصویب رسید و جزء طبقه‌بندی کابل کشی ساخت‌یافته در کلاس F قرار دارد. همان طور که گفتیم این نوع کابل به عنوان زیرساخت اصلی شبکه‌های 1000Base-T و 10GBASE-T که سرعتی در مقیاس گیگابیت را عرضه می‌کنند استفاده می‌شوند. مزیت خوب کابل Cat7 این است که با استاندارد و تجهیزات پیش از خود یعنی cat 5، cat 6 و cat 5e سازگار است.

از این رو می‌توان در قسمتی از یک شبکه عظیم از ترکیب این کابل‌ها با هم استفاده کرد، البته در مواردی که تفاوت سرعت خیلی مهم نباشد. این نوع کابل نسبت به کابل‌های نسل قبل خود گران‌تر هستند و همچنین عمر مفید بیشتری تقریباً برابر با ۱۵ سال دارد.  این موضوع سبب می‌شود شرکت‌هایی که دوراندیش هستند و به هزینه‌های زیرساختی اهمیت می‌دهند در طولانی مدت برای ارتقاء و نگه‌داری از کابل‌ها هزینه کم‌تری را صرف کنند. می‌توان گفت این نوع کابل‌ها بازگشت کلی سرمایه‌گذاری را به همراه دارند.

معرفی کابل Cat7a

درست است که کابل‌ Cat7 مزیت‌های شاخصی برای شرکت‌ها ارائه می‌دهد، اما یک‌سری چالش‌های فنی به دلیل برخی محدودیت‌هاوجود دارد، که تولیدکنندگان با توجه به آن‌ها نسخه بهبودیافته از این نوع کابل‌ها به نام Cat7a که در آن a بیانگر Augmented است، را به بازار عرضه کرده‌اند. این استاندارد در سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی از طرف سازمان ISO/IEC  تصویب شد. این استاندارد بعد از Cat8 بروزترین استاندارد تاییده شده برای کابل‌کشی ساخت‌یافته می‌باشد. البته لازم به ذکر است که استفاده از cat8 برای کابل‌کشی‌های عمومی پیشنهاد نمی‌شود.

این نوع کابل در فرکانس‌های تا ۱۰۰۰ مگاهرتز نیز عمل می‌کند. داده در این نوع کابل‌ها با سرعت ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه در طول کم‌تر از ۱۵ متر و همچنین با سرعت ۴۰ گیگابیت بر ثانیه در طول‌های کم‌تر از ۵۰ متر منتقل می‌شود. پهنای باند کابل Cat7a نسبت به کابل Cat7 که برابر با ۶۰۰ مگاهرتز است، به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. کابل Cat7a دارای یک لایه محافظ قوی و مقاوم در برابر تداخل جریان الکترومغناطیسی و نویز هستند، به سبب این موضوع قطر این نوع کابل نسبت به کابل Cat7 بیشتر می‌باشد.

کابل شبکه اشتایدر اکتاسی Cat7a SFTP

از جمله کابل‌های پرکاربرد سری Cat7a می‌توان به کابل شبکه اشتایدر اکتاسی Cat7a SFTP اشاره کرد که بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته است که رنگی آبی دارد. این کابل دارای روکشی از نوع LSZH می‌باشد، این نوع روکش در هنگام آتش‌سوزی دود سمی را متصاعد نمی‌کند و همچنین نسبت به نمونه‌های مشابه مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی و خوردگی دارد‌. از آنجایی که این کابل از نوع SFTP است پس دور زوج‌های تابیده شده آن یک لایه شیلد  اضافه کشیده شده است. این کابل دارای یک لایه فویل نیز می‌باشد. با وجود این لایه‌های محافظ می‌توانید از کابل در مکان‌هایی که نویز و تداخل الکترومغناطیسی دارند استفاده کنید و اطمینان داشته باشید که نویزهای محیطی باعث اختلال سیگنال‌ها و پایین آمدن کیفیت شبکه نمی‌شوند.

cat7  - کابل شبکه Cat7 چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

کابل Cat7 چه مزیت‌هایی دارد؟

برای برخی از افراد سوال است که چرا باید از کابل Cat7 استفاده کنیم؟ این کابل چه مزیت‌هایی دارد؟ باید بگوییم این نوع کابل در مقایسه با کابل‌های قبلی تا حد بسیاری تداخل سیگنال را کم می‌کند و همچنین در مراکز داده و شرکت‌های بزرگ انتقال اطلاعات کاربرد بسیاری دارد. لازم به ذکر است که تجهیزات شبکه خانگی نمی‌توانند از امکانات و و ویژگی‌های کابل Cat7 بیشترین استفاده را کنند. از این رو برای مصارف خانگی و ادارات کوچک هنوز هم بهترین انتخاب استفاده از کابل‌های شبکه CAT6 است. اما همان طور که گفتیم کابل Cat7 نسبت به کابل‌های پیشین قدرتمندتر هستند.

قیمت کابل شبکه  Cat7

برای دریافت قیمت بروز کابل Cat7 می‌توانید این محصول را در سایت ما پیدا کنید و از قیمت آن مطلع شوید. همچنین می‌توانید با کارشناسان بخش فروش پرشیا سیستم تماس حاصل نمایید و از قیمت کابل Cat7 اطلاع پیدا کنید.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل با کابل Cat7 و قابلیت‌های آن آشنا شدید. همان طور که خواندید این نوع کابل نسبت به کابل‌های نسل قبل خود مزیت‌هایی دارد که از جمله آن قدرتمندتر بودن این کابل‌ها است. با استفاده از کابل Cat7 هم از سرعت اتصال بیشتر بهره‌مند می‌شوید و هم از خیالتان از تداخل و نویز محیط راحت می‌شود‌.

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید. امیدواریم مطالب این بخش در مورد کابل Cat7 برای شما مفید بوده باشد. در صورت وجود هرگونه سوال درمورد کابل Cat7 در قسمت ثبت نظر از ما بپرسید. در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ می‌دهیم. راستی شما از کابل Cat7 استفاده کرده‌اید؟ تجربه خود را با ما درمیان بگذارید.

منبع : https://uk.rs-online.com/web/generalDisplay.html?id=ideas-and-advice/cat7-cable-guide

اشتراک گذاری:
Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.